Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Michał Krawiel
Michał Krawiel
|

Ludzkie billboardy. Sportowcy reklamują co się da

4
Podziel się:

Polscy sportowcy reklamują coraz większe marki. Robert Lewandowski jest ambasadorem popularnego chińskiego producenta elektroniki, a Iga Świątek podpisała umowę z firmą produkującą ekskluzywne zegarki.

Ludzkie billboardy. Sportowcy reklamują co się da
Robert Lewandowski jest polskim ambasadorem wielu marek (Instagram)

Sportowcy zarabiają nie tylko na samym sporcie. Największe gwiazdy mogą liczyć na kontrakty reklamowe. Im bardziej znany zawodnik sportowy i im bardziej popularna dyscyplina, tym większa szansa na współpracę z naprawdę fajną marką.

Globalne gwiazdy sportu często zarabiają na kontraktach reklamowych więcej, niż na samym sporcie. Idealnym przykładem jest Michael Jordan, który dzięki swojemu kontraktowi z Nike inkasował ogromne sumy. Lebron James, koszykarz Los Angeles Lakers, z tą samą firmą podpisał dożywotni kontrakt.

Oczywiście możliwości gwiazd sportu nie kończą się na umowach z producentami sprzętu sportowego. W dobrze partnerów reklamowych nie ma żadnych ograniczeń.

Zobacz także: Emerytura bez podatku. Jest haczyk. Ta grupa zapłaci

Wartość polskich sportowców w ostatnich latach rośnie i reklamują coraz bardziej rozpoznawalne brandy.

Niekwestionowanym liderem pod tym względem jest Robert Lewandowski, który w przeszłości był jedną z twarzy kampanii reklamowych gier komputerowych FIFA. Był też wśród piłkarzy występujących w reklamach giganta sportowego Nike. Obecnie jest twarzą takich marek jak Huawei, Gillette i Head&Shoulders. Jest też ambasadorem T-Mobile w Polsce. W 2021 roku podpisał umowę z firmą odzieżową 4F.

Wschodzącą globalną gwiazdą sportu z Polski jest Iga Świątek. Triumfatorka turnieju Roland Garros z 2020 roku, wdarła się szturmem na rynek reklamowy. Tenisistka rok temu była znana wyłącznie fanom tenisa, ale po wygranej w turnieju wielkoszlemowym, jej rozpoznawalność wzrosła wręcz skokowo. Wraz z sukcesami pojawiły się także intratne umowy reklamowe. Młoda sportsmenka podpisała kontrakt reklamowy z PZU został twarzą spółki Skarbu Państwa. Dodatkowa wiąże ją umowa z producentem sprzęty sportowego Asics. Iga Świątek podpisała umowy z dwiema dużymi markami globalnymi Xioami i Rolex.

Niekwestionowanym polskim królem sportów walki jest mistrz UFC Jan Błachowicz. Cieszynian konsekwentnie realizował swój plan, pokonując po kolei kolejnych przeciwników, aż wreszcie doczekał się możliwości walki o tytuł mistrzowski najbardziej znanej na świecie organizacji sportów walki. W tej chwili uważamy jest za jednego z najlepszych zawodników w swojej kategorii, co potwierdził broniąc tytuł w ostatniej walce. Błachowicz powoli wchodzi do świata reklamy. Został jednym z ambasadorów marki Predator, która należy do Acera. Zawodnik MMA reklamuje profesjonalne laptopy skierowane do graczy. W jego mediach społecznościowych pojawiały się również posty promujące piwo BUH.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
solecznik
3 lata temu
nie wszyscy wiedzą, że najwięcej kasy ma za reklamę prezerwatyw "eros"
Gosc
3 lata temu
Jest na topie i to musi wykorzystac bo to szybko mija mamy wiecej takich.
Prawda
3 lata temu
na prawdę
ADam
3 lata temu
Xioami ? A to nie kojarze. Chyba jakś nowa marka