Mieszany efekt kampanii z raperem Matą. Młodzież zachwycona, rodzice mniej

Od poniedziałku 18 października w sieci McDonald’s dostępne jest menu sygnowane przez młodego rapera Matę. Jak wynika z badań agencji Inquiry, kampania była strzałem w dziesiątkę w grupie wiekowej 18-29 lat. Mimo to sieć nie zanotowała zwiększonego napływu klientów – informuje portal wiadomoscihandlowe.pl.

W nowej kampanii sieci McDonald's wystąpił raper Mata. Spot wywołał pozytywne reakcje w grupie wiekowej 18-29 latW nowej kampanii sieci McDonald's wystąpił raper Mata. Spot wywołał pozytywne reakcje w grupie wiekowej 18-29 lat
Źródło zdjęć: © East News | Piotr Hukalo
oprac.  KKG

Za 18 zł zł fani autora "Patointeligencji" mogą kupić zestaw z potrójnym cheeseburgerem, średnimi frytkami oraz Vanilla Matcha Latte.

Oprócz "Zestawu Maty" raper we współpracy z siecią restauracji przygotował limitowaną kolekcję ubrań, które będzie można wygrać w konkursie.

Nowi klienci nie przychodzą

Jak kampania "Mata przejmuje Maka" wpłynęła na wizerunek sieci? Sprawdziła to agencja Inquiry w badaniu YouGov BrandIndex, których wyniki opisuje portal wiadomoscihandlowe.pl.

rozmowa MTSL_Artur Beck i Rafał Kręcisz

Okazuje się, że spot wywołał pozytywne reakcje w grupie wiekowej 18-29 lat. Pokazują to odpowiedzi na pytanie: o jakiej restauracji słyszałeś ostatnio coś pozytywnego? W pozostałych grupach wiekowych nie było już tak pozytywnego efektu.

Z danych agencji wynika, że w ostatnim tygodniu ocena sieci w grupie 18-28 lat dosłownie wystrzeliła, widać wzrost satysfakcji klientów.

"Mimo to nie zanotowano zwiększonego napływu nowych klientów - odsetek osób, które kupiły coś w McDonald’s w ciągu ostatniego miesiąca pozostaje stały" czytamy na portalu.

Generacja "Z" nie tryska entuzjazmem

W grupie 30-44 lata zaobserwowano niewielki wzrost negatywnych opinii i znaczny spadek w kontekście rozważania zakupów i spadek wskaźników wizerunkowych. Eksperci zwracają uwagę, że to ważna grupa docelowa, bo często są to rodzice, którzy decydują o tym, gdzie pójdą z dziećmi na obiad.

Zdaniem szefowej agencji Inquiry, która przeprowadziła badania, może to wywołać mieszany efekt kampanii. – Widać, że Generacja Z, która weszła w dorosłość i kształtuje rynek konsumencki, wymaga innej narracji – uważa Agnieszka Górnicka, cytowana przez wiadomoscihandlowe.pl.

Do artykułu odniósł się McDonald’s Polska. Poniżej komentarz Tomasza Dębowskiego, dyrektora marketingu firmy:

Chcemy być blisko naszych gości, dlatego angażujemy się we współpracę z artystami, których twórczość ma dla nich znaczenie. Kampania "Mata przejmuje Maka" i partnerstwo z raperem są przykładem tego podejścia. Strategia, którą przyjęliśmy, przyniosła bardzo dobre rezultaty biznesowe, co potwierdzają nasze wyniki sprzedaży. Pierwszy tydzień kampanii był dla nas trzecim najlepszym tygodniem w historii firmy w Polsce, zarówno pod względem liczby transakcji, jak i osiągniętej wartości sprzedaży. Odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o ponad 60% w stosunku do analogicznego okresu rok temu. To nie jedyny rekord, jaki pobiliśmy dzięki współpracy z najpopularniejszym raperem w Polsce. 18 października, czyli pierwszego dnia startu kampanii "Mata przejmuje Maka" odnotowaliśmy dzienny rekord odwiedzin aplikacji McDonald’s. Do 2 listopada średnia dzienna liczba unikalnych użytkowników była wyższa o 150% (ponad dwukrotnie) w porównaniu do średniej z całego ostatniego miesiąca przed startem kampanii.
Wybrane dla Ciebie
Niemcy przyznały, ile towaru sprowadzają z Polski. Padły kwoty
Niemcy przyznały, ile towaru sprowadzają z Polski. Padły kwoty
Palikot tonie w długach. Wierzyciele domagają się ogromnej kwoty
Palikot tonie w długach. Wierzyciele domagają się ogromnej kwoty
Tyle trzeba zapłacić za OC. Na rynku duże zmiany
Tyle trzeba zapłacić za OC. Na rynku duże zmiany
"Myśliwi mylą co dwa miesiące człowieka z dzikiem". Ministra mówi o badaniach
"Myśliwi mylą co dwa miesiące człowieka z dzikiem". Ministra mówi o badaniach
Hołownia odchodzi ze stanowiska marszałka. Oto jego majątek
Hołownia odchodzi ze stanowiska marszałka. Oto jego majątek
Jest praca u premiera. Oto wymagania i wysokość pensji
Jest praca u premiera. Oto wymagania i wysokość pensji
Nowe przepisy weszły w życie. Te drony trzeba ubezpieczyć
Nowe przepisy weszły w życie. Te drony trzeba ubezpieczyć
Energia na giełdę. Rząd chce przywrócić ogligo. Co to oznacza?
Energia na giełdę. Rząd chce przywrócić ogligo. Co to oznacza?
"Gwałtowny wzrost". Firmy walczą z czasem i wymieniają auta
"Gwałtowny wzrost". Firmy walczą z czasem i wymieniają auta
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 13.11.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 13.11.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 13.11.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 13.11.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 13.11.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 13.11.2025