Na poszukiwanie klientów wszędzie stracimy majątek, a efekt może być odwrotny do zamierzonego. O tym, jak szukać skutecznie, opowiedzą eksperci podczas interaktywnego spotkania: „Jak pozyskać klienta w internecie”. Zaproszeni goście to Adam Chrzanowski, specjalista ds. produktów dla firm mBanku oraz Marcin Łukasik, dziennikarz money.pl. Spotkanie poprowadzi wicenaczelny największego portalu biznesowego w Polsce - Sebastian Ogórek.
Niezależnie od tego, co sprzedajesz lub jakie usługi oferujesz, jest grupa klientów, których można nazwać "złotymi". To ci, którzy dużo kupują, często wracają, blisko mieszkają, rzadko składają reklamacje. Krótko mówiąc: generują największy zysk przy najniższych kosztach. Znana powszechnie zasada Pareto mówi, że 20 procent klientów generuje 80 procent twoich zysków.
Gdzie ich znaleźć? Wbrew pozorom internet nie zawsze to ułatwia, jeśli nie wiemy, gdzie szukać. Z pewnością nasi klienci są w Google. Ale czy warto w ich poszukiwaniu sprzedawać swoje towary na Allegro? A może powinniśmy być obecni w porównywarkach cenowych, takich jak Ceneo.pl, czy Skąpiec?
To jednak nie wszystko, bo kilkanaście milionów Polaków ma swoje konta na Facebooku, miliony oglądają YouTube, a tym samym wyświetlane tam reklamy. Do wyboru jest jeszcze Instagram, który od dawna nie jest tylko zbiorem obrazków, ale doskonałym narzędziem sprzedażowym, i Linkedin, który gromadzi specjalistów, ale też bogatych menadżerów z korporacji.