Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Media zarobiły 2 mld zł na reklamach

0
Podziel się:

W I półroczu najwięcej zarobiła telewizja, ale najszybciej rosła reklama internetowa - 42 procent.

Media zarobiły 2 mld zł na reklamach

CR Media Consulting obniżyły tegoroczną prognozę wzrostu przychodów reklamowych mediów w ujęciu netto o 1,1 pkt proc. do 10,2 proc. i 7,448 mld złotych.

Na zdjęciu - kadr z reklamy Mobilking

W 2009 roku wzrost rynku reklamy ma wynieść 6,9 proc. do 7,962 mld zł. _ Dynamika rynku w II kwartale, choć wciąż dwucyfrowa, wskazała na pierwsze symptomy osłabienia rynku reklamowego. Koniec drugiego kwartału przyniósł również pogorszenie nastrojów konsumentów i przedsiębiorstw oraz ich oczekiwań co do przyszłości. Będzie to miało negatywny wpływ na ograniczenie skali inwestycji reklamowych. Dlatego dokonaliśmy korekty prognozy wzrostu rynku reklamy w 2008 roku do poziomu nieznacznie powyżej 10 proc. _ - powiedział autor Ad.media Raportu Maciej Chodorowski, członek zarządu CR Media Consulting.

CR Media Consulting szacują, że w II kwartale 2008 roku przychody reklamowe mediów netto wzrosły rdr o 11,9 proc. do 2,019 mld zł, a w całym I półroczu zwiększyły się o 12,9 proc. do 3,6 mld zł. W pierwszym kw. wzrost wyniósł 14,2 proc.

Tradycyjnie najwyższe wpływy z reklamy zanotowała telewizja, której przychody zwiększyły się w II kwartale o 11 proc. względem analogicznego okresu roku poprzedniego.

_ Obserwowano dalszy wzrost cen czasu reklamowego, będący główną przyczyną dynamicznego wzrostu przychodów reklamowych komercyjnych stacji telewizyjnych. Wysoki poziom cen doprowadził jednak do zmniejszenia wolumenu sprzedanego czasu reklamowego w głównych stacjach telewizyjnych za wyjątkiem Polsatu, na którego antenie transmitowane były Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej _ - napisano.

Zgodnie z oczekiwaniami analityków Ad.media Raportu, najwyższą dynamikę osiągnęła reklama internetowa, której wartość wzrosła w II kwartale rdr o 42 proc. do względem roku poprzedniego, a najniższą - reklama prasowa.

Według CR Media w całym 2008 roku wydatki reklamowe w internecie mają w 2008 roku wzrosnąć o 37 proc. do 453 mln zł, a w 2009 roku o 30 proc. do 590 mln zł.

_ Szybciej niż oczekiwano rosną przychody reklamowe radia, którego atrakcyjność dla reklamodawców rośnie wraz z cenami reklam w telewizji. Nawet niewielkie przesunięcia budżetów reklamowych z telewizji do radia powodują znaczny wzrost dynamiki przychodów tego ostatniego, które dzięki temu stało się drugim w rankingu najszybciej rosnących mediów reklamowych _ - napisano.

CR Media Consulting, spółka zależna Internet Group, zajmuje się doradztwem w zakresie planowania i zakupu kampanii reklamowych w mediach. Oferuje analizy badawcze rynku mediów i reklamy.

ZOBACZ TAKŻE:

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)