Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Merlin nie dla Empiku. Sprzeciw UOKiK

0
Podziel się:

Urząd obawia się ograniczenia konkurencji na rynku sprzedaży płyt i książek.

Merlin nie dla Empiku. Sprzeciw UOKiK
(yarl/CC/Flickr)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że przejęcie spółki Merlin przez NFI Empik (EM&F) doprowadzi do ograniczenia konkurencji - poinformował UOKiK.

Decyzja nie jest prawomocna. Zgłaszającemu przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

_ - _ _ Wydanie decyzji zakazującej transakcji zostało poprzedzone największym w historii Urzędu badaniem rynku _ – czytamy w komunikacie Urzędu

W lipcu 2010 roku do UOKiK wpłynął wniosek NFI Empik o przejęcie spółki Merlin, która zajmuje się przede wszystkim sprzedażą detaliczną za pośrednictwem sklepu internetowego Merlin.pl.

Zgodnie z założeniem wnioskodawcy, koncentracja miałaby polegać na objęciu przez NFI Empik akcji, które miały stanowić 60 proc. kapitału zakładowego i głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy Merlin.

_ - Po przeanalizowaniu informacji uzyskanych w trakcie postępowania prezes UOKiK uznała, że przejęcie spółki Merlin przez NFI Empik doprowadzi do ograniczenia konkurencji na krajowych rynkach detalicznej sprzedaży internetowej książek niespecjalistycznych oraz płyt z muzyką. Ponadto negatywnie wpłynie na krajowy rynek zakupu książek niespecjalistycznych _ - czytamy dalej w komunikacie.

Urząd wskazał, że przeprowadzone badanie wykazało, że uczestnicy transakcji uzyskaliby łącznie znaczną przewagę nad działającymi obecnie na wymienionych rynkach przedsiębiorcami – ich najwięksi konkurenci mieliby kilkukrotnie mniejsze udziały.

UOKiK zaznaczył, że w przypadku internetowej sprzedaży detalicznej o przewadze łączących się spółek decyduje rozpoznawalność marek wśród konsumentów, która zarówno w przypadku Merlina jak i Empiku jest wysoka.

Ponadto, obaj przedsiębiorcy posiadają znacznie większą od konkurentów sieć punktów osobistego odbioru, która umożliwia zaoszczędzenie na kosztach przesyłki. Z punktu widzenia kupujących jest to często czynnikiem decydującym o wyborze danego sklepu.

Czytaj w Money.pl

kraj
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)