'Zakładamy przynajmniej kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży w tym roku w Polsce, ale styczeń i luty oraz prognozy na najbliższe miesiące pokazują, że możliwy jest wzrost kilkudziesięcioprocentowy' - powiedział PAP w środę Michał Jaworski, dyrektor handlowy Microsoft sp. z o.o.
Według niego w zeszłym roku polska spółka Microsoftu sprzedała ponad 1 mln licencji na produkty amerykańskiego koncernu.
W roku finansowym zakończonym 30 czerwca 2001 r. zwiększyła ona przychody na rynku polskim o 30 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, do ponad 100 mln dolarów.
Microsoft liczy, że jego sztandarowe produkty: Windows XP i Office XP, wprowadzone na polski rynek w ubiegłym roku, znajdą w tym roku wielu nabywców z sektora korporacyjnego.
'W tym roku rynek korporacyjny powinien na dużą skalę rozpocząć wdrażanie najnowszych produktów Microsoftu' - dodał Jaworski.