To kolejny - po obniżce cenie konsoli w ubiegłym miesiącu.- krok w walce o poprawę wyników sprzedaży PS3
Choć poprzedniczka PS3 zdominowała rynek konsoli do gier, najnowsze dziecko firmy toczy ciężką walkę o dominację z produkowaną przez Nintendo Wii.
ZOBACZ TAKŻE:
Sony walczy o swój wizerunekWyniki sprzedaży PS3 są szczególnie istotne dla Sony, z powofu walki o status następcy DVD pomiędzy formatem Blu-Ray HD DVD, konkurującym z lansowanym przez konkurencję formatem HD DVD.
Sony poinformowało, że po obniżeniu ceny z 599 dolarów do 499 dolarów sprzedaż konsoli poprawiła się w USA, Europie i Japonii. Na początku listopada po raz pierwszy w Japonii sprzedano więcej konsoli produkowanych przez Sony niż przez Nintendo.
PS3 jest bardziej zaawanasowana technologicznie od konkurentki, ale wiąże się z tym fakt, że opracowywanie nowych gier jest trudniejsze i bardziej kosztowne. Dlatego też wiele firm, które wcześniej opracowywało gry dla PS2,przerzuciło się na Wii. Sony ma nadzieję, że obniżka spowoduje, że firmy chętniej zaczną tworzyć gry na PS3.