Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Canal+ Cyfrowy ukarany przez UOKiK

0
Podziel się:

1,8 mln zł kary nałożyła Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na
Canal+ Cyfrowy.

Canal+ Cyfrowy ukarany przez UOKiK
(Monkey Business Images</br>/Dreamstime.com)
bEISVkPp

1,8 mln zł kary dostał Canal+ Cyfrowy za utrudnianie klientom rozwiązania umowy. Pracownicy zmuszali klientów do dzwonienia na infolinię, wprowadzając w błąd, że tylko tak skutecznie mogą zrezygnować z abonamentu.

Urząd ocenił, że zgodnie z umową wystarczyło wysłać list z wnioskiem. UOKiK stwierdził, że telefon, który miał wykonać konsument mógł służyć przedsiębiorcy m.in. do prezentacji atrakcyjniejszej oferty i zachęcenia go do dalszego korzystania z usługi.

Prezes UOKiK uznała, że Canal+ Cyfrowy wprowadził konsumentów w błąd, co do ich obowiązków i nałożyła karę w wysokości 1 806 304 zł. UOKiK podał też, że spółka zaprzestała stosowania kwestionowanej praktyki, a decyzja o karze nie jest ostateczna, ponieważ Canal+ Cyfrowy odwołał się do sądu.

bEISVkPr

Jak poinformowała spółka, sprawa dotyczyła zakwestionowania przez UOKiK jednorazowego sformułowania zawartego w piśmie z 2010 roku adresowanym do abonentów. _ Istotne jest to, że pismo kierowane było do osób, które już wcześniej złożyły oświadczenie o rezygnacji z umowy o abonament. Rezygnacje te były przez Canal+ Cyfrowy w pełni uznawane, ponieważ były składane zgodnie z postanowieniami Regulaminu _ - podkreśliła spółka

Czytaj więcej o decyzjach UOKIK
Urząd przeszukał Empik. Skontrolowali czy... Rzeczniczka prasowa Empiku Monika Marianowicz poinformowała, że chodzi o postępowanie wyjaśniające w sprawie, a nie przeciwko Spółce.
UOKiK znów karze za SMS-y i wiadomości Oto praktyki firm Telecom Media, P4, PTC, które zakwestionował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Miliony kary dla dwóch spółek energetycznych Zdaniem UOKiK niedozwolone praktyki mogły utrudniać wybór sprzedawcy energii przez końcowych odbiorców.
bEISVkPS
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)