Niemiecki gigant otwiera pierwszą placówkę w Polsce. Ma ambicje na 1000 sklepów w naszym kraju

Pierwszy sklep Woolworth w Polsce otworzył się w poniedziałek 8 maja w Krakowie. Do końca tego miesiąca sieć uruchomi kolejne dwie placówki w Warszawie i w Poznaniu. Ambicje ma jednak znacznie większe. Firma chce w perspektywie kilkunastu lat mieć nawet 1 tys. punktów nad Wisłą.

Woolworth PolskaWoolworth otwiera pierwszą placówkę w Polsce (zdj. ilustracyjne)
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Thomas
oprac.  KRO

Od 9 rano klienci mogli zrobić zakupy w sklepie Woolworth w krakowskiej galerii handlowej Atut Galicyjska. Do zakupów sieć kusiła chętnych m.in. darmowymi hot dogami, jak również specjalnymi promocjami, a przed drzwiami ustawiła się kolejka chętnych – relacjonuje portal gazetakrakowska.pl.

Woolworth w Krakowie – otwarcie
Na swoim profilu na Instagramie Woolworth Polska chwaliło się kolejkami przed pierwszym sklepem w Krakowie © Instagram.com | woolworthpolska

Woolworth już w Polsce

Krakowski sklep to dopiero początek ekspansji. Sieć jeszcze w tym miesiącu otworzy placówki w Poznaniu (12 maja) i w Warszawie (26 maja). Docelowo firma chce otwierać 15-20 punktów rocznie.

Plan jest jednak jeszcze ambitniejszy. Woolworth deklaruje, że w polskim rynku widzi potencjał nawet na 1 tys. sklepów. To więcej, niż posiada w Niemczech, gdzie obecnie ma ponad 550 punktów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Typowe Duty Free skończyło się, gdy Polska weszła do UE"

Na razie wiadomo, że firma planuje w niedługim czasie otworzyć sklepy jeszcze w trzech miastach: Katowicach, ŁodziZielonej Górze. Choć nie ma podanych jeszcze terminów otwarcia ani lokalizacji placówek, to sieć prowadzi już rekrutacje w tych miejscowościach.

Oto oferta Woolworth

Co zatem znajdziemy w ofercie sieci? Nie kupimy w nim produktów do spożycia, ale za to znajdziemy tam artykuły wszelkiej maści: od zabawek, po kosmetyki, artykuły dekoracyjne, papiernicze czy tekstylia domowe. Łącznie to nawet od 8 tys. do 12 tys. produktów. Często pochodzą one od mniejszych producentów, choć da się też natrafić na towary markowe.

Asortyment Woolworth zawiera m.in. produkty AGD i gospodarstwa domowego – opowiadał w rozmowie z money.pl Lukas Jeznach, niezależny ekspert e-commerce oraz ekspansji międzynarodowych, związany z Business Centre Club oraz Digital Experts Club.

Nasz rozmówca wskazał też, że sieć ta zdobyła uznanie wśród kupujących w Niemczech. – Ich silna pozycja na rynku niemieckim wynika też z tego, że sieć ta ma dobrze dopasowaną ofertę pod względem jakości i potrzeb klientów – wyjaśnił ekspert BCC.

Wybrane dla Ciebie
Bruskela reaguje na słowa Muska. "Zwyczajnie bzdurne"
Bruskela reaguje na słowa Muska. "Zwyczajnie bzdurne"
Polskie satelity w kosmosie. Premier pokazał zdjęcie
Polskie satelity w kosmosie. Premier pokazał zdjęcie
Firma z Wrocławia przejmuje francuskiego dystrybutora
Firma z Wrocławia przejmuje francuskiego dystrybutora
Były minister aktywów państwowych ma nową pracę
Były minister aktywów państwowych ma nową pracę
Nowa fabryka morskich wież wiatrowych w Polsce
Nowa fabryka morskich wież wiatrowych w Polsce
Kamera wycelowana w posesję sąsiadów. Ważna decyzja prezesa UODO
Kamera wycelowana w posesję sąsiadów. Ważna decyzja prezesa UODO
Walka o giganta. Konkurent Netflixa ogłosił próbę wrogiego przejęcia
Walka o giganta. Konkurent Netflixa ogłosił próbę wrogiego przejęcia
Nieoficjalnie: Prezes PGE odwołany. Oto następca
Nieoficjalnie: Prezes PGE odwołany. Oto następca
Media: Francja ukrywa szczegóły ws. rosyjskich aktywów o wartości 18 mld euro
Media: Francja ukrywa szczegóły ws. rosyjskich aktywów o wartości 18 mld euro
Wielka kara dla platformy Muska. UE daje mu 90 dni. Amerykanie oburzeni
Wielka kara dla platformy Muska. UE daje mu 90 dni. Amerykanie oburzeni
Media publiczne z nowymi zasadami finansowania. Jest projekt ustawy
Media publiczne z nowymi zasadami finansowania. Jest projekt ustawy
Netflix chce przejąć giganta. Konkurencja nie odpuści?
Netflix chce przejąć giganta. Konkurencja nie odpuści?