Promocje – Wszystkie wiadomości
PROMOCJE / Galerie handlowe. Polacy ograniczają wydatki, firmy kuszą promocjami
- Przygotowaliśmy się do tego, że może to być trudniejszy rok, więc złożyliśmy niższe zamówienia. Wiele naszych sklepów działa w obszarze omnichannelowym, więc mimo że będą zamknięte to będziemy je wykorzystywać, aby dostarczyć produkty w ciągu 60 min. Jeśli chodzi promocje to klienci mogą na nie liczyć. Stawiamy na aspekt świąteczny. Dzisiaj mamy ofertę do minus 50 proc. To, co jest najważniejsze, i jest dostrzegane przez naszych klientów, to oferta produktowa. Liczymy, że pomimo zakłóceń, będziemy generowali zyski – mówił w programie "Newsroom" Marcin Czyczerski, prezes CCC. Przypomnijmy, z badania GfK wynika, że aż 4 na 10 polskich gospodarstw domowych planuje ograniczyć wydatki na świąteczne prezenty, dekoracje czy jedzenie.
HANDEL / Black Friday bez wielkich promocji. Tyle średnio wyniosły obniżki cen
Nie reklamowane 50, nie 30 ani nawet nie 15 procent. Podczas tegorocznego Black Friday obniżki cen sięgnęły średnio zaledwie 3,4 proc. względem poprzedzającego tygodnia. Oto wnioski ze "Świątecznego Barometru Cenowego" przygotowanego przez Deloitte.
PROMOCJE / Cyber Monday. Sprawdź najlepsze promocje Cyberponiedziałku
Cyber Monday to kolejna w ostatnich dniach szansa na zakupy po okazyjnych cenach. Gdzie najlepiej szukać atrakcyjnych promocji?
PROMOCJE / Black Friday. UOKiK tropi fałszywe promocje
UOKiK od kilku tygodni bada ceny i sprawdza, czy sklepy nie zawyżają cen celowo, aby w czasie Black Friday kusić klientów fałszywymi przecenami. Prezes urzędu radzi, by przy okazji zakupów porównywać ceny i korzystać z wyszukiwarek, które pomogą je zweryfikować. - Mamy wyszukiwarki, które umożliwiają zweryfikowanie, jaka była cena historyczna danego produktu, porównać ceny pomiędzy przedsiębiorcami. Bardzo dobrze działa to w przypadku zabawek czy elektroniki – powiedział w programie Newsroom Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
PROMOCJE / Black Friday 2020. Znane marki zachęcają do zakupów za połowę ceny
Black Friday 2020 już dziś. Z tej okazji większość popularnych marek ogłasza atrakcyjne promocje. Jak wyglądają w praktyce? Podpowiadamy, na czym możemy zaoszczędzić w trakcie tygodnia promocji.
ZAKUPY / Black Friday, Cyber Monday to teoretycznie czas okazji. UOKiK zaleca ostrożność
Zastanówmy się, czy towar rzeczywiście jest nam potrzebny, sprawdzajmy, czy oferta, którą otrzymujemy, jest dobra - radzi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. Przypomina, że przedsiębiorcy próbują nas przekonać, że właśnie Black Friday czy Cyber Monday to okres szczególny, gdy obowiązuje wyjątkowa oferta i podobnej w całym roku nie spotkamy. Dlatego, jak powiedział, UOKiK wraz z Inspekcją Handlową sprawdza, czy ceny nie zostały podniesione, by je fikcyjnie obniżyć. Tomasz Chróstny mówi wprost: - Powinniśmy zachować ostrożność, jaki produkt i od kogo kupujemy - radzi Tomasz Chróstny. - Przedsiębiorcy stosują różne chwyty. Widzimy reklamę „minus 70 proc.”. Bardzo często dotyczy to tylko wybranej grupy produktów, dla innych może do być cena regularna lub promocja nie tak wysoka.
PROMOCJE / Sklepy robią coraz mniej promocji. Ponowny lockdown może jeszcze bardziej skompilować sytuację
W I półroczu br. w sklepach było o 15 proc. mniej promocji niż rok temu. Największy spadek, bliski 80 proc., zaliczyły sklepy z art. dziecięcymi. Na dużym minusie były też sieci ze sprzętem RTV-ADG - ponad 40 proc., a także hipermarkety - prawie 30 proc. Mniejsze redukcje przeprowadziły drogerie i apteki, cash&carry, supermarkety i convenience.
WYPRZEDAŻE / Black Friday w dobie pandemii. Polacy kochają promocje. Tu różnic pokoleniowych brak
Wirus wirusem, kryzys kryzysem, ale wyprzedaże zawsze warto sprawdzić. Polacy już szykują się na przeceny związane z Black Friday. Co ciekawe, niezależnie od wieku każdy chce w nich uczestniczyć - wynika z badań Domodi.pl. Według analizy serwisu wydatki dla ponad połowy kupujących zamkną się w kwocie poniżej 500 zł.
RODO / "Niech pan mnie nie obraża, nie jestem botem". To usłyszymy, gdy rozmawiamy... z botem
"To koniec z namolnymi telemarketerami" - brzmiały komentarze, gdy dwa lata temu wchodziło rozporządzenie RODO. Telemarketerów jest może i mniej - ale tylko dlatego, że zastępują ich boty. Jak z nimi walczyć? Prawnicy rozkładają ręce, ale internauci potrafią "oszukać system".
ALLEGRO / Bezpieczne zakupy bez wychodzenia z domu. Allegro Smart! w niższej cenie
Darmowa dostawa, bezpłatne zwroty, ciekawe promocje i limitowane oferty cenowe – to wszystko czeka na użytkowników Allegro Smart! Do końca miesiąca z usługi można skorzystać w nowej, obniżonej cenie.
BLACK FRIDAY / Black Friday. Czy to się opłaca? Kiedy przypada Black Friday?
Black Friday, czyli amerykańskie "święto wyprzedaży", przywędrował również do Polski. Sprawdź kiedy przypada tzw. czarny piątek i czy warto kupować na promocjach.
PROMOCJE / Rossmann szykuje promocyjną "fiestę". Obniżki cen poszczególnych towarów o ponad połowę
W maju mija 27 lat od otwarcia pierwszego sklepu Rossmann w Polsce. Z tej okazji sieć sklepów przygotowała urodzinową kumulację promocji pod nazwą "fiesta", w tym akcję -55 proc. na produkty do makijażu. Początek promocji już 16 maja.
PROMOCJE / Otwarcie galerii handlowych. Szykują się gigantyczne promocje
- Spodziewamy się obniżek na poziomie przynajmniej 50 proc. - tak o cenach w sklepach po majówce mówi Rafał Sonik, właściciel kilku galerii handlowych. Jak dodawał w programie specjalnym Wirtualnej Polski "Koronawirus", centra handlowe będą musiały kusić swoich klientów atrakcyjnymi promocjami. Inaczej nikt do sklepu nie zdecyduje się przyjść. Choć - jak zaznacza - obawy wśród Polaków i tak się pojawią. Przedsiębiorca zaznacza, że największe promocje mogą dotyczyć produktów sezonowych. Szczególnie że za kilka tygodni nikt ich już nie będzie chciał kupić. - Nie chciałbym się wypowiadać za przedsiębiorców handlowych, ale spodziewam się naprawdę wielkich promocji - puentuje Rafał Sonik w specjalnym programie Wirtualnej Polski i money.pl "Koronawirus".
HANDEL / Wyprzedaże niewidziane o tej porze roku. Właściciele sklepów apelują o pomoc rządu
Sieci wprowadzają wielkie wyprzedaże na kolekcje wiosenną, a nawet letnią. Nie zarobią na niej, chcą jednak mieć nawet mniejsze pieniądze, by zapłacić pracownikom.
HANDEL / Sklepy kochają walentynki. Tyle wydają Polacy
Walentynki obchodzi już prawie 80 proc. osób będących w związkach. A to oznacza prawdziwe żniwa dla handlowców, którzy prześcigają się w promocjach na ten dzień. Średnio z okazji 14 lutego wydajemy 120 złotych.
HANDEL / Promocja alkoholu w sklepach: Rośnie udział rumu i ginu. Cydr notuje duży spadek, za nim – koniak i wódka
W latach 2018-2019 sieci handlowe promowały tyle samo alkoholu, najczęściej – piwo, wino, wódkę i whisky. Jednak patrząc na poszczególne kategorie, widać, że spadł udział cydru – o 50 proc., koniaku – o 29 proc., wódki, likieru i kremu – o 10 proc., whisky – o 9 proc., wina – o 8 proc., a także brandy – 7 proc. Największy wzrost miał rum – o 29 proc.
ŚWIĘTA / Triki galerii handlowych. "Zakupowa magia świąt działa"
- Odpowiednie oświetlenie, zapach, muzyka – to wszystko buduje świąteczną atmosferę w sklepach, która sprawia, że chętniej wydajemy pieniądze - powiedziała w programie „Money. To się liczy” Magdalena Frątczak, reprezentująca sektor handlowy CBRE. - Na całym świecie centra handlowe stosuje te „triki”, by przyciągnąć klientów. W tym czasie także właściciele galerii wspierają swoich najemców poprzez chociażby akcje billboardowe i promocje, by zachęcić do zakupów.
PROMOCJE / Papierowe gazetki w odwrocie. E-wydania idą mocno w górę
Polacy wciąż wolą papierowe gazetki promocyjne. Tradycyjne gazetki mają 50 proc. zwolenników, a ich elektroniczne odpowiedniki – nieco ponad 40 proc. - wynika z badań. Papierowe wydania szczególnie interesują klientów dyskontów – 62 proc., a także hipermarketów – 57 proc. Z kolei e-wersje zwykle preferują konsumenci supermarketów – 51 proc., jak również sieci convenience – 45 proc.. W tym ostatnim formacie jest też najwięcej osób, które nie mają wyrobionego zdania – 21 proc.