Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Weronika Szkwarek
|
aktualizacja

Nowy szef CNN: uspokójcie się z banerem "Breaking News". Pracownicy dostali wytyczne

4
Podziel się:

Nowy szef CNN Chris Licht powiedział pracownikom, że za często używają baneru mówiącego o pilnej wiadomości. Misją Lichta jest stworzenie marki CNN jako mniej sensacyjnej.

Nowy szef CNN: uspokójcie się z banerem "Breaking News". Pracownicy dostali wytyczne
Chris Licht apeluje do pracowników: uspokójcie się z banerem "Breaking news" (Getty Images for Warner Bros. Discovery, Kevin Mazur)

W ciągu ostatnich tygodni nowy dyrektor generalny CNN odbył spotkania z pracownikami, których tematem miało być używanie nagłówka "Breaking News" (w Polsce znane jako "pilne" czy "z ostatniej chwili"). Jak podaje CNBC, Licht poprosił szefa biura CNN Sama Feista, aby pokierował zespołem, który stworzy szczegółowe wytyczne co do zasad używania tego transparentu.

"Breaking News" ma oznaczać coś wielkiego

Alex Sherman, autor artykułu, dotarł do notatki, która brzmiała: "to świetny punkt wyjścia do tego, by 'Breaking news' oznaczało, że dzieje się coś wielkiego".

Jesteśmy ludźmi, którzy mówią prawdę i skupiają się na informowaniu, a nie alarmowaniu naszych widzów. Już teraz w naszych programach można zauważyć znacznie więcej banerów z napisem "Breaking News". Ton naszego głosu musi to odzwierciedlać - napisano w notatce.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Money. To sie liczy

Decyzja nowego dyrektora to zdaniem CNBC pierwsza znacząca zmiana programowa. Discovery Chief Executive David Zaslav i członek zarządu John Malone powiedzieli, że CNN powinno kłaść nacisk na dziennikarstwo zamiast sensacji.

Chciałbym zobaczyć, jak CNN wraca do dziennikarstwa, od którego zaczynało - powiedział Malone w listopadzie dla CNBC.

Nowa strategia CNN

Licht w rozmowie z pracownikami przekazał również, że zamierza zmienić strukturę organizacyjną w firmie.

Jak podaje CNBC, poprzedni szef CNN Jeff Zucker odszedł w lutym po ujawnieniu związku z szefową marketingu Allison Gollust, która również opuściła firmę. Następnie w kwietniu WarnerMedia połączyło się z Discovery, co spowodowało szybką likwidację serwisu streamingowego CNN+.

To nie koniec zmian w CNN. Meredith Artley, szefowa redakcji cyfrowej telewizji, ogłosiła swoje odejście w zeszłym miesiącu i zostanie zastąpiona przez Marcusa Mabry'ego.

- Wiem, że ta organizacja przeszła ogromne zmiany - powiedział Licht. - Podchodzę do tego procesu powoli i z rozwagą, przyglądając się wszystkim elementom działalności. Dokonamy zmian tam, gdzie będzie to miało sens, aby jak najlepiej służyć naszym ludziom i biznesowi - podał, o czym pisał CNBC.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
I dobrze
9 miesięcy temu
Rok 2023, Lichta już nie ma. A CNN chyli sie ku upadkowi...
Hmmm
2 lata temu
Czy informacja o tym była "breaking news" na CNN ?
dfs
2 lata temu
WP uczcie sie od CNN. I jeszcze nauczcie sie nie uzywac cudzyslowow w co drugim slowie w naglowku. Studenci studentami, ale poziom tego portalu to dno.
Nick
2 lata temu
Weź przykład wp i cało resztę.