Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|
aktualizacja

Oto najtańsza sieć handlowa w Polsce. Biedronka daleko w tyle

18
Podziel się:

W styczniu 2023 roku za podstawowe zakupy w najtańszej sieci handlowej trzeba było zapłacić 233,15 zł - wynika z analizy firmy ASM Sales Force Agency. Nie jest to jednak kwota, którą zostawią przy kasie klienci Lidla, Kauflandu czy Carrefoura. Ani tym bym bardziej Biedronki.

Oto najtańsza sieć handlowa w Polsce. Biedronka daleko w tyle
Auchan był w styczniu 2023 roku najtańszą siecią handlową - wynika z analizy firmy ASM Sales Force Agency (East News, Grzegorz Ksel/REPORTER)

W styczniu 2023 roku najtańszą siecią handlową według ASM Sales Force Agency okazał się Auchan. Za podstawowe zakupy trzeba tu było zapłacić 233,15 zł. To cena za koszyk zakupowy, w którym znalazły się produkty z 10 kategorii: chemia domowa i kosmetyki, produkty tłuszczowe, mięso, wędliny i ryby, produkty sypkie, napoje, dodatki, nabiał, używki i piwo, mrożonki oraz słodycze. Firma porównuje ceny m.in. dżemu Łowicz, herbaty Lipton, ketchupu Pudliszki, serka wiejskiego Piątnica, pasty Colgate czy żelu pod prysznic Nivea.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: W lutym inflacja wystrzeli, w grudniu możliwe 5 proc. "Nic w tym roku nie stanieje"

Biedronka daleko w tyle

Drugi w rankingu najtańszych sieci jest Lidl, gdzie za analizowane produkty w styczniu trzeba było zapłacić 254,14 zł, a trzeci - Kaufland, gdzie trzeba wydać 261,58 zł. Następne w kolejności są: Makro Cash&Carry, E.Leclerc, Carrefour, Aldi, Intermarche, Netto, Dino i Selgros Cash&Carry. Dopiero na 12. pozycji jest Biedronka, gdzie analizowany koszyk produktów kosztował w styczniu 279,95 zł. Za nią uplasował się natomiast Polomarket, a stawkę zamykają zbiorczo potraktowane zakupy internetowe.

Jak podaje ASM Sales Force Agency, w styczniu 2023 w 11 sieciach objętych badaniem było drożej niż miesiąc wcześniej - średnio o niecałe dwa procent. Największe podwyżki odnotowano w Biedronce - 6,59 proc. Minimalnie taniej było tylko w Dino i w sklepach internetowych. W przypadku Aldi takiego porównania nie da się zrobić, bo sieć po raz pierwszy została wzięta pod uwagę dopiero w styczniu 2023 roku.

"W ujęciu rocznym wzrost cen zaobserwowano we wszystkich 13 analizowanych sieciach. Były to min.: Netto (17,87 proc.), Biedronka (17,27 proc.), Intermarche (17,19 proc.) czy POLOmarket (17,02 proc.). Największy wzrost cen koszyka odnotowano kanale e-grocery, w którym średnia cena koszyka w styczniu 2023 r. była wyższa aż o 50,17 zł niż przed rokiem, tj. o 18,90 proc." - podają autorzy badania.

Co zdrożało najmocniej

Średnio w porównaniu ze styczniem 2022 roku w pierwszym miesiącu roku 2023 ceny w marketach były wyższe o 15 proc. Najbardziej zdrożały przez ostatnie 12 miesięcy produkty tłuszczowe (56 proc.), dodatki (27 proc.), produkty sypkie (23 proc.) i nabiał (19 proc.).

Przypomnijmy, że według danych GUS inflacja w styczniu 2023 roku sięgnęła 17,2 proc. Motorem napędowym drożyzny są nośniki energii, które w porównaniu ze styczniem 2022 roku były o 34 proc. droższe. Z kolei zgodnie ze statystykami GUS żywność i napoje bezalkoholowe podrożały w tym czasie o 20,7 proc.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(18)
Polak
7 miesięcy temu
wielu krajach Europy Zachodniej, coraz częściej mówi się pisze „o polskim cudzie gospodarczym”.
Polak
7 miesięcy temu
Według opozycji „u nas jest źle, źle pracujemy, źle zarządzamy, źle kierujemy państwem, złe mamy finanse publiczne jednym słowem wszystko źle”, natomiast w wielu krajach Europy Zachodniej, coraz częściej mówi się pisze „o polskim cudzie gospodarczym”.
kasiak
8 miesięcy temu
Auchan nie jest Polską siecią handlową i w dodatku nie wycofali swoich udziałów w Rosji.
Wit
8 miesięcy temu
A kto demokratycznie wybranego Janukowycza przepędził ?
wwe
8 miesięcy temu
tzw. zakupów koszykowych nie robi się jednego dnia. co dzień i, co 3 dni co tydzień, co miesiąc poluje się na promocję, patrząc na daty ważności produktów, a w przypadku mięsa, lodów, masła, czy pieczywa mrozi się. I w takim układzie biedronka jest najtańsza.