Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
ANA
|

Paul Van Doren zmarł w wieku 90 lat. Stworzył buty, które podbiły świat

49
Podziel się:

W wieku 90 lat zmarł Paul Van Doren, współzałożyciel firmy Vans, której kultowe buty odniosły międzynarodowy sukces.

Paul Van Doren zmarł w wieku 90 lat. Stworzył buty, które podbiły świat
Paul Van Doren, zmarł w wieku 90 lat. Stworzył markę Vans. (East News, Vans/Associated Press/East News)

Informacja o śmierci Van Dorena pojawiła się na oficjalnym profilu marki Vans w mediach społecznościowych.

"Paul był nie tylko przedsiębiorcą, był innowatorem (…). Odważne eksperymenty Paula w zakresie projektowania, dystrybucji i marketingu produktów, a także jego talent do liczb i wydajności sprawiły, że rodzinna firma obuwnicza stała się marką rozpoznawalną na całym świecie” – czytamy w oświadczeniu. 

Van Doren nie skończył liceum – przerwał naukę w wieku 14 lat. Z okolic Bostonu przeniósł się do Kalifornii, gdzie wraz ze wspólnikami w 1966 roku założył Van Doren Rubber Co., firmę zajmującą się produkcją i sprzedażą obuwia.

Zobacz także: Prezent na komunię. Konsola i elektryczna hulajnoga to hity sprzedaży

Paul Van Doren zmarł 6 maja, dziewięć dni po tym, jak do sprzedaży trafiły jego wspomnienia "Autenthic".

W latach 60. buty Vans z twardymi gumowymi podeszwami przyciągnęły uwagę skaterów. Marka, która bacznie obserwowała trendy, szybko się przyjęła. 

Popularność butów wzrosła po tym, jak Sean Penn założył je w filmie "Beztroskie lata w Ridgemont High” z 1982 roku. Vans to jedna z najpopularniejszych marek streetwearowych. Jej charakterystyczny, miejski, luźny styl okazał się strzałem w dziesiątkę nie tylko dla skaterów.

Jednak podróbki i konkurencja zjadły zyski Vansa, a nietrafione próby poszerzenia oferty o specjalistyczne buty do piłki nożnej czy koszykówki sprawiły, że firma została objęta ochroną przed upadłością, a następnie sprzedana w1988 roku. 

Firma, przemianowana na Vans Inc., weszła na giełdę w 1991 roku, a w 2004 roku kupiła ją spółka VF Corp. z Denver, która jest właścicielem wielu marek obuwia i odzieży, w tym Dickies, JanSport, Timberland i The North Face. 

Obecnie Vans wciąż sprzedaje swoje tradycyjne projekty, a jednocześnie śledzi trendy. Firma osiąga sprzedaż na poziomie około 2 miliardów dolarów rocznie. Marka bazuje od wielu dekad na tych samych modelach obuwia, ale nieustannie wypuszcza na rynek ich nowe, zaskakujące wersje.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(49)
hihot
3 lata temu
Na wszystkim można zbić miliony tylko trzeba mieć kase na wbicie do łbów głupim ludziom że muszą to mieć żeby byli trendy .
Kapsel
3 lata temu
A moja mama mówiła że jak się nie będę uczył to pójdę do szewca na pomocnika
Kanis
3 lata temu
W sklepach w Polsce sprzedają drogo badziewie zamiast obuwia. Nadto jest luka handlowa: nie ma na rynku męskich butów na podwyższonym obcasie typu kowbojki.
Nika
3 lata temu
Miałam parę, w latach 90-tych i miałam wrażenie, że były niezniszczalne.
PEDROS
3 lata temu
a już myślałem że KOBOTY...
...
Następna strona