Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Katarzyna Kalus
|

PKN Orlen chce być neutralny emisyjnie do 2050 r. Gigant wyda na inwestycje 25 mld zł

8
Podziel się:

"Neutralnść emisyjną osiągniemy w 2050 r." - PKN Orlen jako pierwszy koncern paliwowy w Europie Środkowej składa taką deklarację. Aby to osiągnąć, zainwestuje ponad 25 mld zł w projekty, które umożliwią redukcję oddziaływania na środowisko. W związku z tym koncern zaprezentował w Karpaczu podczas Forum Ekonomicznego zieloną wersję swojego logo, które będzie pojawiać się przy okazji ekoprojektów giganta.

Zielone inwestycje koncernu będą firmowane nowym logo. Prezes spółki zaprezentował je podczas Forum Ekonomicznego, które w tym roku odbywa się w Karpaczu.
Zielone inwestycje koncernu będą firmowane nowym logo. Prezes spółki zaprezentował je podczas Forum Ekonomicznego, które w tym roku odbywa się w Karpaczu. (WP)

Koncern planuje zredukować emisję CO2 na posiadanych aktualnie aktywach rafineryjnych i petrochemicznych o 20 proc. oraz w energetyce o 33 proc. CO2/MWh wyprodukowanej energii elektrycznej.

Grupa podała, że do 2050 roku zamierza osiągnąć neutralność emisyjną.

Zaplanowane wydatki mają dotyczyć m.in. projektów z zakresu efektywności energetycznej, inwestycji w morskie elektrownie wiatrowe, odnawialnych źródeł energii na lądzie, a także portfela inwestycji biopaliwowych.

"W ciągu 10 lat koncern zrealizuje ponad 60 projektów zwiększających efektywność energetyczną obecnie istniejących aktywów produkcyjnych" – czytamy w komunikacie spółki.

W obszarze biopaliw koncern zamierza zrealizować 5 znaczących inwestycji w produkcję biopaliw, w tym HVO, co-HVO, UCOME, bioetanol lignocelulozowy i biometan. Inwestycje te w perspektywie 2030 roku mają zwiększyć produkcję o ok. 500 tys. ton biopaliw rocznie.

"W ramach budowy nowych obszarów biznesowych koncern będzie koncentrował się na rozwoju nisko- i zeroemisyjnych źródeł wytwarzania, w tym przede wszystkim mocy wiatrowych oraz fotowoltaiki. Grupa Orlen będzie rozwijała również technologie wodorowe oraz rozbudowywała sieć dystrybucji paliw alternatywnych" – informuje koncern.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(8)
olo
4 lata temu
lip service i tyle w temacie. ładnie gadać to każdy może, robić to co innego.
bbc
4 lata temu
same tuzy ekonomiczne
mtd
4 lata temu
Zmiana logo to kilkaset milionów dla kumpli za miby to modernizację
UCZEŃ
4 lata temu
Ale musieli się nagłowić! To jest właśnie strategia Obajtka. Makabra .
dkqhwer
4 lata temu
znikające komentarze :)