PKP Intercity odebrało pierwsze wagony po modernizacji. Mogą jechać 200 km na godz.
PKP Intercity wyda kilkanaście miliardów złotych na modernizację i zakup nowych pojazdów. Minister infrastruktury w poniedziałek podał, że spółka do ruchu wprowadziła osiem pierwszych wagonów po gruntownym odnowieniu w zakładach Pesy, które mogą obecnie osiągać prędkość 200 km na godz.
PKP Intercity odebrało pierwsze osiem zmodernizowanych wagonów serii 152A z zakładów Pesy w Mińsku Mazowieckim. Modernizacja została sfinansowana z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Wartość całego zamówienia, obejmującego 24 wagony, wynosi 150 mln zł.
Zmodernizowane wagony bezprzedziałowe mogą kursować z prędkością do 200 km na godz. Maksymalną prędkość osiągnęły na trasie z Warszawy do Helu. Wkrótce pasażerowie pociągu "Posejdon" do Kołobrzegu również skorzystają z tej prędkości.
PKP Intercity podaje, że zmodernizowane wagony oferują także liczne udogodnienia takie jak: Wi-Fi, indywidualne oświetlenie, nową klimatyzację, dynamiczny system informacji prezentowany na tablicach świetlnych czy nowe drzwi odskokowo – przesuwne.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
30 milionów przychodu na handlu używanymi autami - Paweł Miszta w Biznes Klasie
Miliardy na tabor PKP Intercity
PKP Intercity planuje kupić i zmodernizować łącznie 644 wagonów. Spółka na nowy i usprawniony tabor wyda 16,5 mld zł, w czym znacząco pomaga KPO. Pieniądze przeznaczone na modernizację taboru trafią do kilku polskich zakładów.
Newag w Nowym Sączu otrzyma 7,7 mld zł, Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski w Poznaniu 5,4 mld zł, a zakłady PKP Intercity Remtrak w Opocznie 2,5 mld zł. Pesa w Mińsku Mazowieckim zyska 1 mld zł.
PKP Intercity, jako największy polski operator kolejowy, przewiózł w ubiegłym roku 78,5 mln pasażerów. Przewoźnik planuje zwiększenie tej liczby do 88 mln w bieżącym roku, a do 110 mln w 2030 r. W ostatni weekend spółka obsłużyła blisko milion pasażerów.