Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Szymon Machniewski
|
aktualizacja

Platformy low-code i no-code w e-commerce

0
Podziel się:

W branży e-commerce wykorzystywane są różnego rodzaju platformy i oprogramowanie służące do oferowania produktów i usług klientom oraz zarządzania procesem sprzedaży. W ostatnich latach w handlu elektronicznym coraz większą rolę odgrywają platformy low-code i no-code. Czym są i jak się je wykorzystuje?

Platformy low-code i no-code w e-commerce
Zastosowanie platform low-code i no-code w e-commerce. (unsplash.com)

Oprogramowanie dla poczatkujących

No coding platform, czy platforma no-code, z języka angielskiego no-code development platforms – w skrócie NCDP, to platforma programistyczna zerokodowa, która może być obsługiwana przez osoby, które nie mają żadnej wiedzy w zakresie programowania. Platforma no-code działa w chmurze, w modelu SaaS. To narzędzie, które ma intuicyjny, graficzny interfejs ułatwiający tworzenie stron internetowych czy e-sklepów osobom nieposiadającym wykształcenia i doświadczenia w kierunku programowania. 

Istnieją też platformy low-code, czyli low-code developement platforms – LCDP, które określane są mianem platform niskokodowych. One z kolei są obsługiwane nie tyle przez użytkownika biznesowego, który nie jest programistą, ile przez profesjonalistów, którzy z użyciem takiego narzędzia są w stanie budować i modyfikować aplikacje w rekordowo krótkim czasie. Wszystko dlatego, że korzystają z gotowych elementów, pozwalających im na tworzenie stron i innych aplikacji.

Po raz pierwszy pojęcie low-code platform wykorzystane zostało już w 2014 roku przez firmę analityczną Forrester. Oceniła ona, że użycie takich narzędzi pozwala nawet 20-krotnie przyspieszyć tworzenie projektów programistycznych.

Jak tworzy się strony na platformach no-code i low-code?

Osoba, która nie jest programistą, może budować witryny, jeśli tylko uzyska dostęp do platformy no-code. Dostarczają one gotowe szablony i moduły, które muszą jedynie być ułożone w pożądanym szeregu na tworzonej stronie. Wszystko odbywa się przy tym poprzez przeciąganie i upuszczanie elementów. Można przyrównać to do budowy schematu blokowego. 

Elementy zestawione przez użytkownika platformy zerokodowej zostają przetworzone w chmurze i wygenerowana jest dzięki temu gotowa do użycia aplikacja. Na podstawie no-code platform można modyfikować aplikacje czy dodawać funkcjonalności np. w sklepie internetowym. Ich ogromnymi zaletami są: prostota obsługi, skalowalność i wydajność. 

Nieco inaczej są wykorzystywane platformy low-code, przeznaczone dla programistów, którzy chcą przyspieszyć pracę. Kodowanie stron, aplikacji, wprowadzanie zmian w sklepach online czy wykonywanie innych, typowych dla programistów zadań w przypadku korzystania low-code przypomina zwykłe klikanie. Specjalista modyfikuje w taki sposób kod źródłowy, dostosowując go do swoich aktualnych potrzeb. Rezultatem pracy z użyciem takiego narzędzia, jakim jest platforma low-code, jest tworzenie jak najbardziej złożonego, autorskiego oprogramowania o wysokim stopniu skomplikowania.

Jak platformy low-code i no-code mogą być wykorzystywane w e-commerce?

Jedne pozwalają na budowanie aplikacji bez programistycznej wiedzy, inne przyspieszają modyfikowanie kodu źródłowego – bez wątpienia platformy no-code i low-code są użyteczne w użyciu. Jak jednak mogą wpływać na branżę e-commerce?

Dają one możliwość wykonania szybko, sprawnie, bez zbędnych kosztów prostych sklepów internetowych w oparciu o platformy no-code. Z kolei autorskie, rozbudowane witryny e-commerce mogą powstawać bardzo szybko, jeśli programista wykorzystuje narzędzia z zakresu platformy low-code. Platformy te pozwalają na wprowadzenie niestandardowych zmian programistycznych czy integrowanie e-sklepów z zewnętrznymi systemami, np. służącymi do płatności, bezzwłocznie. 

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
gospodarka
porady
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)