Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Orlikowski
|

Poczta Polska ostrzega. Oszuści wyłudzają dane i pieniądze

3
Podziel się:

Poczta Polska uruchamia nową usługę - obsługę celną przesyłek spoza krajów UE. Fakt ten wykorzystali oszuści, wyłudzają od klientów dane i pieniądze.

Poczta Polska ostrzega. Oszuści wyłudzają dane i pieniądze
Oszuści wyłudzają pieniądze i dane. Poczta Polska ostrzega (Getty Images)

Poczta Polska ostrzega przed oszustwami phishingowymi związanymi z obsługą celną przesyłek ze sklepów spoza Unii Europejskiej. Oszustwo polega na wysyłaniu zawirusowanych wiadomości z prośbą o uzupełnienie dokumentacji celnej towarów zakupionych w azjatyckich sklepach internetowych. Spełnienie prośby grozi utratą osobistych danych lub pieniędzy.

Według Poczty Polskiej, wprowadzenie nowej usługi stało się pretekstem do przeprowadzenia przez cyberprzestępców groźnych akcji phishingowych.

Spółka wskazuje, że zmiana sposobu postępowania z przesyłkami jest zagadnieniem nowym, a internetowi oszuści postanowili wykorzystać ten fakt rozsyłając fałszywe e-maile do klientów, w których zachęcają do otwarcia zawirusowanego załącznika lub linku.

Zobacz także: Nadchodzi długi weekend. Tam znajdziesz pokój na ostatnią chwilę

Jak wyjaśniła Justyna Siwek, rzecznik prasowa Poczty Polskiej, po kliknięciu w załącznik albo link znajdujący się w otrzymanej wiadomości, komputer może zostać zarażony wirusem, w tym wypadku koniem trojańskim, który pozwoli przestępcom wykraść dane i przejąć kontrolę nad komputerem.

- W przypadku najnowszego ataku cyberprzestępców, jaki wykryliśmy, użytkownik może też zostać poproszony o dane logowania do banku albo innych serwisów. Grozi to przekazaniem wrażliwych danych osobowych, a nawet utratą pieniędzy z kont bankowych - dodała.

Jak podkreśliła, Poczta Polska nie wysyła do klientów maili dotyczących cła i nigdy nie prosi swoich klientów o dane bankowe.

Spółka apeluje, aby wszelkie wiadomości tego typu zgłaszać na adresy: incydent@poczta-polska.pl lub cyberbezpieczenstwo@poczta-polska.pl.

- Prosimy także o przesłanie podejrzanej wiadomość jako załącznik, a nie poprzez "przekaż dalej", gdyż utrudnia to analizę e-maila i opóźnia ustalenie sprawcy - powiedziała Siwek.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(3)
Dina
3 lata temu
Tylko krytykowac umiecie ! Co za ciemnogrod ! Nic madrego jeszcze nie bylo w tych komentarzach ! Wszystko co sie pokarze w wiadomosciach to do razu od tylu ! Od razu widac Kto to komentuje ! Ludzie opamietajcie sie w wyrazaniu , wstyd co wy wypisujecie !
ip123
3 lata temu
A Poczta Polska otrzymała od osłów podobno wszystkie nasze dane i teraz może handlować naszymi danymi a przesyłki przetrzymuje do dnia wejścia w życie usługi celnej. Sasina zapytajcie.
stop nieudacz...
3 lata temu
Szkoda tylko, że Poczta Polska miesiącami przetrzymuje przesyłki spoza Unii Europejskiej. Skoro nie wyrabia się z dostarczaniem listów na czas, to może lepiej aby nie brała się za kolejne usługi, z którymi jak już widać również sobie nie daje rady. Firma – porażka.