Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. WZI
|

Poczta Polska współpracuje z Biedronką. Postawi 750 automatów paczkowych

14
Podziel się:

W przyszłym roku Poczta Polska postawi co najmniej 750 automatów paczkowych pod marką Pocztex w sklepach sieci Biedronka. Spółka nawiązała współpracę z właścicielem marki, firmą Jeronimo Martins. Jednocześnie Poczta wprowadza aplikację mobilną do nadawania przesyłek i planuje uproszczenie swojej oferty.

Poczta Polska współpracuje z Biedronką. Postawi 750 automatów paczkowych
Automaty pocztowe w Biedronkach. (money.pl, Rafał Parczewski)

Jak podaje Poczta Polska, wraz z nawiązaniem partnerstwa z właścicielem Biedronki i rozwijaniem segmentu automatów paczkowych zmieni się też oferta. Docelowo składać się będzie wyłącznie z dwóch produktów: paczki powszechnej i przesyłki kurierskiej Pocztex.

- Modyfikujemy portfolio produktowe i jednocześnie podnosimy standardy obsługi, wdrażamy dedykowane funkcjonalności. Właśnie podpisaliśmy umowę na dostawę automatów paczkowych, aby w 2022 roku udostępnić klientom sieć obejmującą 2 tys. szt. takich urządzeń – powiedział prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot.

W ramach nowej usługi klient będzie mógł wybrać jeden z trzech wariantów odbioru przesyłki: Pocztex Kurier (doręczenia przez kuriera pod wskazany adres); Pocztex Punkt (dostawa do największej sieci punktów odbioru); Pocztex Automat (dostawa do automatów paczkowych).

Pocztowe automaty w Biedronce

W pierwszym półroczu 2022 roku Poczta Polska rozpocznie montaż automatów pocztowych w sklepach Biedronka. Na początku będzie ich 750. Docelowo do końca przyszłego roku w Biedronkach ma stanąć 2 tys. automatów Pocztex.

- W perspektywie kolejnych kilku lat spółka chce przeznaczyć ok. 300 mln w rozwój własnej sieci automatów - powiedział prezes Poczty Polskiej.

Montowane w Biedronkach urządzenia Pocztex Automat będą wyposażone w ekran dotykowy oraz terminal płatniczy umożliwiający płatność kartą płatniczą lub BLIK-iem przy nadawaniu przesyłek, lub odbiorze przesyłek pobraniowych. Przewidziano również udogodnienia dedykowane klientom o szczególnych potrzebach, takie jak specjalna klawiatura dla osób niewidomych i niedowidzących, a także obsługa głosowa.

Cena zależna od wielkości

W ramach oferty Pocztex, wprowadzonych zostaje pięć formatów przesyłek (S, M, L, XL, 2XL), od których uzależniona ma być opłata pocztowa.

Poczta Polska planuje także uruchomienie aplikacji mobilnej, przy pomocy której będzie można dadać, odebrać, oraz śledzić przesyłki. Za stworzenie oprogramowania odpowiada spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe.

"Poczta zawarła już umowę na wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego, obejmującego oprócz aplikacji mobilnej na smartfony dostęp do dedykowanego Panelu Klienta dla osób korzystających z komputerów" - czytamy.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(14)
Ewa
2 lata temu
Poczta jest bardzo droga. Czy nadam paczkę 20 kg. za 12 zł. tak jak w paczkomatach InPostu
60ty
2 lata temu
z usług poczty korzystam tylko wtedy gdy nie ma innej opcji
Dobra zmiana
2 lata temu
Rydzu patronuje Żabce, a Sasin Biedronce.
S.urwysyństwo...
2 lata temu
I będziecie tyrać w niedzielę bo Sasin postanowił w ten sposób oddać 70 milionów.
Jan
2 lata temu
Podnoszą standardy obsługi??? Żart - pozwalniali ludzi z okienek i teraz trzeba czekać masę czasu w kolejkach, wczoraj w na poczcie w Szprotawie ( woj Lubuskie) w sumie mała poczta na wydanie avizo czekałem ponad 40 min, Pytam się Pani dlaczego tyle czasu i otwarte jest 1 okienko? (kiedyś były otwarte trzy okienka) Pani odpowiada że takie są teraz standardy :) hehe