Polacy nie znoszą reklam. Denerwują nas wyskakujące banery
Jak podaje firma Statista Global Consumer, niemal połowa Polaków jest zirytowana pojawiającymi się znienacka reklamami w internecie. Koncerny technologiczne chcą ograniczyć liczbę irytujących banerów.
Statista Global Consumer zbadała populację ponad 50 krajów świata. Najbardziej zirytowani internetowymi reklamami są Austriacy. 59 proc. badanych przyznało, że nie chce ich oglądać.
Ponad połowa obywateli nie chce reklam także w Szwecji, Hiszpanii, Turcji, Belgii, Holandii, Argentynie i RPA.
Jak wynika z badania, zirytowana reklamami jest niemal połowa Polaków. Za to duże przyzwolenie na wyskakujące banery odnotowano w Chinach i Brazylii, gdzie przeszkadzają one zaledwie co trzeciemu badanemu.
Palenie ekogroszkiem nie szkodzi środowisku? Ekspert o "manipulacji reklamy"
Niechęć do przypadkowych reklam, nieraz utrudniających swobodne korzystanie ze stron internetowych, zauważają duże koncerny technologiczne.
Np. amerykański Apple umożliwia użytkownikowi blokować dostęp do tzw. identyfikatora reklamowego, zbierającego dane o użytkowniku.
Niedawno koncern Google zapowiedział też zaniechanie używania plików cookies.