Notowania

finanse
30.05.2019 12:50

Polkomtel z ogromną karą od UOKiK. "Decyzja jest niesłuszna, odwołamy się do sądu"

UOKiK nałożył prawie 40 mln zł kary na Polkomtel - operatora sieci Plus. Urząd uznał, że firma bezprawnie pobierała opłaty wykraczające poza abonament, bez zgody klientów. - Zapoznaliśmy się już z decyzją i jej uzasadnieniem i po ich analizie możemy z całą pewnością stwierdzić, że decyzja jest niesłuszna - komentuje money.pl Arkadiusz Majewski z biura prasowego Polkomtela.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP)
Polkomtel z prawie 40 mln karą od UOKiK

W czwartek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów UOKiK uznał, że Polkomtel, operator sieci Plus, stosował dziewięć praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

Dotyczyły one dziewięciu usług niewliczanych do kwoty abonamentu, które Polkomtel automatycznie uruchamiał przy podpisaniu umowy m.in. "Czasoumilacz" i "Serwis wyświetlacza". Przez pierwszy miesiąc lub dwa były one bezpłatne, a potem konsument musiał albo z nich zrezygnować, albo uiszczać dodatkowe opłaty.

W zależności od usługi było to od 2 do nawet 20 zł miesięcznie, a często operator aktywował jednej osobie kilka usług - czytamy w komunikacie.

Zobacz: UOKiK. Walka z nieuczciwymi firmami trwa. Wcisną ci wszystko

Przepisy ustawy o prawach konsumenta wymagają, aby przedsiębiorca przed podpisaniem umowy uzyskał wyraźną zgodę klienta na każdą dodatkową płatność. Część z nich miała charakter rozrywkowy, inne wiązały się np. z bezpieczeństwem, podano.

- Polkomtel takich wyraźnych zgód konsumentów nie miał. Informacje na temat zlecenia aktywacji tych usług i opłat za nie znajdowały się w odrębnych od umowy dokumentach, czyli regulaminach promocji – powiedział, cytowany w komunikacie, prezes UOKiK Marek Niechciał.

UOKiK nałożył na Polkomtel karę za każdą z praktyk. W sumie spółka musi zapłacić 39 457 264 zł.

O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy biuro prasowe Polkomtela. - Zapoznaliśmy się już z decyzją i jej uzasadnieniem i po ich analizie możemy z całą pewnością stwierdzić, że decyzja jest niesłuszna, niezrozumiała i w związku z tym na 100% odwołamy się do sądu - stwierdził w rozmowie z money.pl Arkadiusz Majewski.

To nie pierwsza decyzja UOKiK w tego typu sprawie. W grudniu 2016 r. urząd nałożył 15 mln zł kary na T-Mobile Polska. Decyzja ta jest jednak nieprawomocna, ponieważ spółka odwołała się do sądu.

– Mam nadzieję, że wskutek działań UOKiK takie praktyki znikną z rynku. Konsumenci muszą mieć zawsze zapewnioną możliwość podjęcia świadomej i swobodnej decyzji, czy chcą korzystać z dodatkowo płatnych usług – podkreślił w komunikacie Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: finanse, telekomunikacja, sieci komórkowe, uokik, plus
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
30-05-2019

grichaTylko dotkliwa kara może ukrócić takie bezczelne praktyki. Tak powinien właśnie działać UOKiK.

30-05-2019

zdzislawTaka prawda posiadałem od Plus internet gdy mi się uszkodzil ruter i zadzwoniłem i miał być wyslany drudi ruter i jego aktywacja a okzalo się ze plus … Czytaj całość

30-05-2019

ludekWszystko fajnie ale polkomet wziął opłaty od swoich klientów a kto zgarnie te 40 mln i co dalej z nimi

Rozwiń komentarze (9)