Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KBB
|
aktualizacja

Polscy przewoźnicy wojują z pakietem mobilności. Idą do Sądu UE

2
Podziel się:

Firmom transportowym z Polski od dawna nie podoba się pakiet mobilności, regulujący kwestie przewozu towarów i ludzi na terenie UE. Teraz skierowali do unijnego sądu skargę na jego zapisy, punktując absurdy, do jakich prowadziłoby stosowanie przepisów pakietu.

Polscy przewoźnicy wojują z pakietem mobilności. Idą do Sądu UE
Polskie firmy przeciwko pakietowi mobilności (Pexels, Markus Spiske)

Jak pisze "Puls Biznesu" Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska (TLP) zaskarżył dwa akty prawne. Pierwszy z nich to rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE.

Zawiera ono zapisy nakazujące m.in. obowiązek powrotu pojazdów co osiem tygodni do państwa siedziby przewoźnika, konieczność pracy kierowców w centrum operacyjnym przewoźnika położonym w państwie jego siedziby, czy też czterodniowy okres przerwy między podjęciem kolejnych operacji kabotażowych.

Zobacz także: Co z maseczką w busie, taksówce, samolocie? Rzecznik policji rozwiewa wątpliwości

Drugi akt to dyrektywa PE i Rady UE. TLP podkreśla, że rażąco narusza ona zasady równości wobec prawa. Jak pisze "PB" posługują się tu przykładem autokaru podróżującego na trasie Warszawa – Rzym.

Jeśli taki autokar zatrzyma po drodze raz, by zabrać lub wysadzić pasażerów – kierowca jest rozliczany wedle przepisów krajowych. Ale jeśli zatrzyma się dwa razy – jego praca objęta będzie przepisami o delegowaniu.

Jak pisze "PB" TLP wniosła także o stwierdzenie nieważności niektórych punktów rozporządzeń PE i Rady UE. Jeden z nich wprowadza obowiązek powrotu kierowców do centrum operacyjnego przewoźnika lub do miejsca zamieszkania co cztery lub trzy tygodnie.

W pozostałych chodzi np. o tachografy – bo wedle nowych zapisów nawet najnowsze dostępne dziś urządzenia będą musiały być za 5 lat wymienione na tachografy inteligentne II generacji. Sęk w tym, że tych nie ma jeszcze na rynku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(2)
:-)
3 lata temu
Gdyby nie fałszowali tachografów, to może nie byłoby to konieczne...
Jan
3 lata temu
A czy umysł kierowcy ogarnie te dodatkowe przepisy? Czas letni/zimowy, wpisy manualne w tachografie to już jest dla wielu wyzwanie.