Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. WZ
|

Pakiet mobilności wchodzi w życie. Sprawdź co się zmienia

21
Podziel się:

Od 20 sierpnia obowiązują nowe przepisy w zakresie transportu międzynarodowego.

Pakiet mobilności wchodzi w życie. Sprawdź co się zmienia
transport autostrady ciężarówki tiry tir infrastruktura autostrada droga trasa (money.pl, Rafał Parczewski)

Prace nad unijnymi przepisami regulującymi rynek transportu trwały ponad trzy lata i były burzliwe, bo część krajów, w tym Polska, nie chciała się zgodzić na niektóre zmiany.

Nowe przepisy ostatecznie przegłosowano. Od piątku przewoźnicy muszą pamiętać o obowiązkowym powrocie do bazy lub miejsca zamieszkania kierowcy raz na cztery tygodnie.

Oznacza to, że przynajmniej raz na 4 tygodnie kierowca międzynarodowy musi zacząć 45-godzinny odpoczynek w miejscu zamieszkania lub w centrum operacyjnym przewoźnika.

Zobacz także: Kryzys w transporcie jest widoczny od 2019 t. Wymiana towarów spadała o 30 proc.

Co więcej, 45-godzinne odpoczynki nie mogą się odbywać w kabinie samochodu. Jak czytamy w ustawie, kierowca ma odpoczywać "w miejscu przyjaznym dla wszystkich płci z odpowiednim zapleczem sanitarnym oraz sypialnym".

Pakiet zawiera też zapis o możliwości przekroczenia czasu pracy kierowcy o 2 godziny, ale tylko w czasie powrotu do bazy.

- Jest to jednak obwarowane dodatkowymi warunkami, może okazać się więc, że w praktyce w niewielu sytuacjach kierowca prawidłowo z niej skorzysta. Warto poznać wytyczne przed zezwoleniem kierowcy na takie przekroczenie - mówi "Pulsowi Biznesu" Mateusz Włoch z Grupy Inelo.

Takie przekroczenie trzeba będzie wykazać na wydruku z tachografu lub wykresówce. Kierowca ma później obowiązek odebrania przekroczonego czasu podczas odpoczynku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(21)
Olo
4 lata temu
Chomiku, oświeć mnie. Tak szybko mnie rozszyfrowałeś, jestem pod wrażeniem.
Trucker
4 lata temu
Nie wiem jak trzeba być naiwnym, żeby wierzyć, że UE chce dla nas dobrze. Gdyby tak było to nakazaliby zrównać pensje w niemieckich czy francuskich fabrykach i marketach w Polsce z tymi na terenie kraju pochodzenia. Tu chodzi o transport lokalny i protekcję własnego rynku. Tam się składa, że jestem kierowcą-emigrantem, pracuję w jednym z krajów UE. Tutaj już jest ogromny niedobór kierowców, a średnia wieku tych co są to około 55-60 lat, który tylko kombinują jak się przebujać do emerytury najmniejszym kosztem. Skąd wziąć nowych? Otóż UE wymyśliła! Z upadających polskich firm transportowych. Pamiętajcie, jak świat światem, Niemcy nigdy nie chcieli dobrze dla Polaków
jasiu
4 lata temu
Niech nauczą w końcu tych profesjonalistów kierowców tirów aby nie wyprzedzali na autostradzie przez 5 minut i nie blokowali innych kierowców,to takie proste ale je...opy nie mogą tego pojąć,w zawodówce nikt nie pouczył?
Tiry
4 lata temu
Nareszcie , kierowcy będą dostawali dietę za każdy dzień pracy 75 Euro, będzie ich stać mieszkać w hotelu , a nie myją się w baniakach z wodą , i śpią w samochodzie !!! No i stawka minimalna 17 Euro za godzinę .... ! Koniec wyzysku przez pracodawców Polskich , bo oni kasę kroili na pracowniku !!!
Turysta
4 lata temu
Dla mnie kierowca to nie żaden zawód każdy zdrowy człowiek może bujać się po drodze ,sam jeżdżę prywatnie co dziennie od 40 lat zmieniłem w tym czasie 23 auta,dobrego zawodu człowiek uczy się parę lat a nie bez przysłowiowej podstawówki zrobi kursik i po tym uważa się za wielkiego fachowca.
...
Następna strona