Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Krzysztof Olszewski
|
aktualizacja

Polska krew napędza amerykańską Klarnę

4
Podziel się:

Natalia Brzezinski to nazwisko dobrze znane na szczytach biznesu i władzy zarówno w USA, jak i w Szwecji. Córka polskich emigrantów z Chicago nie raz udowodniła swoją nadzwyczajną energiczność i skuteczność w różnorodnych projektach. Teraz mierzy się z nowym wyzwaniem: ma pomóc wprowadzić Klarnę na czołowe miejsce na amerykańskiej scenie finansowej.

Polska krew napędza amerykańską Klarnę
Natalia Brzezinski (Materiały prasowe)

Partnerem materiału jest ImpactCEE.

Milion klientów w 3 miesiące, łącznie 9 milionów klientów i 20 tys. pobrań aplikacji dziennie – ostatni okres dla szwedzkiej Klarny w Stanach Zjednoczonych był wyjątkowo udany. Zresztą sztokholmski jednorożec od kilku lat konsekwentnie zwiększa swój stan posiadania za oceanem, teraz jednak dodaje gazu. W czasie lockdownów zarówno e-commerce, jak i umiejętność ponownego przyciągania klientów do fizycznych sklepów, zyskują na wartości. A to Klarna potrafi jak mało kto, a jednocześnie jak mało który gigant fintechu robi to, korzystając z menedżerów mających w sobie polską krew. Mowa nie tylko m.in. o założycielu firmy Sebastianie Siemiątkowskim, ale i o mającej polskie korzenie Natalii Brzezinski. To właśnie Brzezinski, która – jak sama mówi „w życiu robiła tyle różnych rzeczy, że mówienie o nich może wywołać schizofrenię” została właśnie szefową strategii amerykańskiej gałęzi Klarny.

- Co mnie wyróżnia? To, że mam w sobie energię, gdziekolwiek jestem nie boję się zabierać głosu. A jednocześnie jestem swoim największym krytykiem. Ale tak głęboko w DNA jestem po prostu aktywistką. No i świetnie potrafię opowiadać historie – stwierdziła Natalia Brzezinski w jednym z wywiadów.

 Fascynacja łamaniem schematów

Brzezinski, której rodzice wyemigrowali kilkadziesiąt lat temu do Chicago (z małym przystankiem w Szwecji), da się szerzej poznać polskiej publiczności już niedługo, podczas nadchodzącego Impact finance’20, gdzie będzie jedną z najbardziej wyczekiwanych mówczyń. Patrząc na jej CV, można śmiało przyznać, że jej własne słowa o byciu aktywistką nie są przesadzone ani o jotę. W młodości była bowiem m.in. profesjonalną łyżwiarką figurową, potem zajmowała się regularnym pisaniem do Huffington Post, promowaniem marek modowych, nagrywaniem popularnych podcastów czy zakładaniem i rozkręcaniem fundacji Brilliant Minds. Ta ostatnia to inicjatywa skupiająca się na łączeniu tradycyjnych, wielopokoleniowych, słynnych rodzin biznesowych ze Skandynawii i głównych twórców technologii tzw. dystruptorów takich jak choćby twórca Spotify.

- Brilliant Minds ma wyznaczać kierunek, w jakim podąża ludzkość i technologia. Stąd obecność w Fundacji osób wyznaczających nowe trendy, łamiących schematy. Zawsze fascynowały mnie takie osoby i taki sposób myślenia. Gdy jako dziecko narzekałam na coś mamie, ta odpowiedziała mi: „jeśli nie podoba Ci się dom, jaki stworzyliśmy, załóż swój, inny”. Ta myśl nie zbiła mnie z tropu, a zainspirowała do działania – stwierdziła rozmowie z jedną z dziennikarek.

 Od Obamy po Bidena

Jednak to tylko część historii, jaka stoi za Brzezinski, która przyjęła nazwisko po mężu, synu legendarnego prof. Zbigniewa Brzezińskiego. Takie nazwisko budzi respekt w Stanach Zjednoczonych, tym bardziej, że sama Natalia Brzezinski udowadnia co rusz, że nie jest ono dla niej ciężarem. Jej mąż, eks ambasador USA w Szwecji to obecnie wpływowa persona, podobnie jak sama Natalia. Brzezinski dała się poznać jako energiczna dyplomatka w czasach pracy w Sztokholmie, jak i skuteczna specjalistka od komunikacji w czasach pracy w biurze prasowym Johna Kerry’ego, byłego senatora i sekretarza stanu za czasów prezydentury Baracka Obamy. Nic więc dziwnego, że speakerka Impact finance’20 świetnie porusza się w świecie wielkiego biznesu i amerykańskiej polityki, a jej spotkania z choćby Joe Bidenem nie należą do rzadkości. Teraz zaczyna misję wsparcia szybkiego i mocnego rozwoju Klarny w Stanach Zjednoczonych. Tu jednego możemy być pewni: doświadczenia, wizji, energii i polotu z pewnością jej nie zabraknie.

Impact finance’20 startuje już 25 listopada o godz. 10 na stronach Impact i Wirtualnej Polski. Więcej na www.impactcee.com/finance/2020/pl/start/

Partnerem materiału jest ImpactCEE.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
justa
2 lata temu
A takie wpisy kiedyś uważano za obraźliwe i blokowano. Smutne ignorancie! :-(
Sukces Po Męż...
3 lata temu
Czyli Natala świetnie wie komu, kiedy i gdzie. Faktycznie do tego potrzeba sporo energii. Tylko kiedyś inaczej się to nazywało.
re
3 lata temu
Lokowanie produktu
Klarna
3 lata temu
Ani zdania konkretu, ani jednego