Polskie winnice przyciągają turystów. 70 proc. prowadzi dodatkową działalność poza uprawą
Blisko trzy na cztery polskie winnice przyjmują turystów, ponad połowa sprzedaje na miejscu wino, a duża część dodatkowo daje możliwość noclegu i wyżywienia.
Oferta turystyczna polskich winnic się profesjonalizuje – pisze Polska Agencja Prasowa. Konkurencja powoduje, że rozwija się oferta skierowana na turystę.
Zwiedzanie winnic, degustacja, sprzedaż, ale i dodatkowe atrakcje jak biesiady, czy okazjonalne spotkania z winoroślą i winem to coś co ma przyciągać do konkretnych gospodarstw.
Obejrzyj: Marek Kondrat: 20 win dziennie i wycieczki za 20 tys. zł
Jak pisze PAP, blisko 70 proc. gospodarstw winiarskich na Podkarpaciu przyjmuje turystów. - W połowie z nich sprzedawane jest wino –wyjaśnia na łamach agencji prezes fundacji Galicja Vitis Ewa Wawro.
Jak zaznacza prezes Wawro, największy bum na zakładanie winnic na Podkarpaciu trochę osłab, ale te, które istnieją poszerzają swój areał.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl