Rekord – 160 tys. wydanych zdrapek – padł w jeden z sierpniowych dni. Loteria trwa do 31 grudnia, a do wygrania poza samochodami jest m.in. wyjazd na ostatni wyścig sezonu Formuły 1 do Abu Zabi.
– Dzięki loterii nie tylko promujemy nasze produkty, ale też wzmacniamy rozpoznawalność marki. Duża w tym zasługa Roberta Kubicy, który jest twarzą naszej kampanii promocyjnej i jednym z najpopularniejszych polskich sportowców, doskonale znanym również za granicą. Skutecznie wykorzystujemy ten potencjał, co odzwierciedlają m.in. nasze wyniki finansowe w detalu – mówił Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.
Pierwsza loteria i od razu wygrana
Monika szczęśliwą zdrapkę wylosowała po tym jak kupiła kawę i ciastko. Los dała potrzymać dziecku, któremu ten… bardzo posmakował. Na szczęście udało się go uratować.
– To nie jest nasza pierwsza loteria i wygrana. Mąż ma takie szczęście i to on wylosował szczęśliwy los. Nie jest to też na pewno nasza ostatnia gra. Szczęściu trzeba pomagać – śmieje się kobieta.
Annę do udziału w loterii, o której ta nawet nie wiedziała, namówił pracownik stacji.
– To nasz pierwszy udział w jakiejkolwiek loterii i od razu takie emocje… Do tego spotkanie z Robertem Kubicą. Na pewno będziemy ten dzień długo wspominać. Gdy tylko czas pozwala mąż gorąco kibicuje naszemu kierowcy – zapewnia posiadaczka nowego samochodu.
Takich historii jest więcej. Agnieszka szczęśliwą zdrapkę wylosowała spośród dwóch ostatnich w pudełku. Ewa zrobiła sobie przerwę w pracy i wyskoczyła na najbliższą stację, by coś przekąsić. Jacek ze zdrapką jeździł kilka dni zanim wreszcie ją sprawdził. A zmęczony pracą Janusz wylosował los kupując energetyki. Gdy zobaczył wygraną już ich nie potrzebował.
Miliony w puli
Loteria Orlen to 11,5 mln nagród o łącznej wartości przekraczającej 56 mln zł. Dotychczas klienci stacji benzynowych wylosowali 68 z puli 88 samochodów.
Loteria łączy się ze specjalną kampanią, której twarzą jest Robert Kubica. Współpraca PKN Orlen, którą firma chce kontynuować także w przyszłym roku, pozostając również w Formule 1, przynosi firmie wymierne korzyści biznesowe i wizerunkowe. Co szósty klient stacji Orlen i co 10 konkurencji deklaruje, że dzięki wsparciu zawodnika przez PKN Orlen chętniej korzysta z oferty firmy.
Sieć detaliczna koncernu, w której sprzedaż wspierana jest loterią z Robertem Kubicą, odnotowała w pierwszym półroczu 3-procentowy wzrost sprzedaży paliw, a zysk ze sprzedaży innych produktów był wyższy o 400 mln zł. Orlen sprzedaje 1,5 hot-doga na sekundę.
Zaangażowanie w Formułę 1 wzmocniło znajomość marki także na zagranicznych rynkach.
– Jeszcze w tym roku na stacjach w Niemczech, Czechach i Słowacji pojawi się logo Grupy Orlen. Kolejnym krokiem będzie pełen rebranding sieci – zdradza Patrycja Klarecka, członek zarządu ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen.
Orlen będzie także wspierał piłkarską Ekstraklasę.
– W przeciągu roku podwoiliśmy inwestycje w polski sport. Bo to właśni poprzez sport najlepiej budujemy wartość naszej marki i jeszcze szerzej docieramy do klienta – przekonuje prezes Obajtek.