Notowania

Ponad 80 proc. marek mogłoby zniknąć. "Nikt by się nie zmartwił"

Polacy są wyjątkowo wybredni. Nawet by się nie zmartwili, gdyby zniknęły najbardziej znane produkty. Ale są też takie firmy, których byłoby im żal. Wśród nich jest znana wyszukiwarka, mleko, sieć dyskontów z Portugalii oraz znany producent aut z Niemiec.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP)
Polski konsument ceni polskie marki - na przykład Allegro czy Łaciate

- 82 proc. marek na polskim rynku mogłoby zniknąć i nikt nie zwróciłby na to uwagi - to najbardziej zaskakujący wniosek z badania Meaningful Brands 2019 autorstwa Havas Group.

Okazuje się, że Polacy są bardziej wybredni niż mieszkańcy innych krajów. Na świecie średnio 77 proc. marek konsumenci uznają za "niewystarczająco wartościowe" - czyli takie, które po prostu mogłyby zniknąć. Autorzy badania zwracają uwagę, że w poprzedniej edycji badania Polacy uznali, że 72 proc. mogłoby zniknąć "bez większych strat dla otoczenia".

Te marki, za którymi konsumenci by tęsknili, to zdaniem Havas, "marki meaningful" (czyli "marki znaczące"). Według autorów badania, firmom bardzo opłaca się mieć w portfolio właśnie takie brandy.

- Osiągają one wyższe wyniki na giełdzie (nawet o 134 proc.), a także mają większy udział w portfelu danej kategorii (o 9 proc.) - czytamy w raporcie.

Prezes Cobi: Od pluszowej sarenki do fabryki klocków. Zobacz wideo:

- W Polsce 54 proc. konsumentów (a globalnie 55 proc.) uważa, że to marki i firmy, a nie rządy czy politycy, mają do odegrania ważniejszą rolę w zmienianiu naszego świata na lepsze. Dziś nasze wybory konsumpcyjne coraz częściej stają się także kwestią manifestacji światopoglądu - to kolejna konkluzja z opracowania.

Które marki więc w Polsce zostały uznane za "meaningful"? Według najnowszej edycji raportu, były to przede wszystkim: Google, Nivea, Allegro, YouTube, Rossmann, Tymbark, Biedronka, Audi, Samsung oraz Łaciate. W globalnym badaniu Havas najlepiej wypadły z kolei: Google, PayPal, Mercedes-Benz, WhatsApp, YouTube, Johnson & Johnson, Gillette, BMW, Microsoft i Danone.

Zdaniem ekspertów, korporacje powinny dziś stawiać na akcje społeczne, ale i na ekologię. - Dziś marki, które działają na polu społecznym i ekologicznym, cieszą się dużo większym zaufaniem, niż ogół marek - komentuje Anna Kuropatwa z Havas Media Group.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
22-02-2019

haganLudziom się od dobrobytu w głowach przewróciło dlatego chrzanią, aż takie farmazony. Szeroki wybór to nie tylko kaprys nabywców, ale też czynnik, … Czytaj całość

22-02-2019

MisiopiratA Srebrna?

22-02-2019

ChemiaNapewno nie BIEDRONKA! Jeśli już to Lidl tam przynajmniej produkują wędliny z mięsa

Rozwiń komentarze (10)