Marki – Wszystkie wiadomości
SANKCJE / Kradzież zachodnich marek. Nie tylko "Wujek Wania", Rosjanie patentują Ne(Z)presso
Kiedy międzynarodowe firmy opuszczają Rosję, rząd zapowiada nacjonalizacją ich majątków. W kraju obłożonym sankcjami za agresję na Ukrainę co raz pojawiają się kolejne pomysły przejęcia zachodnich marek i logotypów. Po Wujku Wani, IDEA do rosyjskiego odpowiednika urzędu patentowego Rospatent zgłoszono "zamiennik" dla Nespresso tym razem w logo zmieszczono literę "Z" zamiast "S", symbol, którym posługują się rosyjskie wojska w Ukrainie.
IKEA / IDEA zamiast IKEA. Rosyjskie studio chce przejąć logo
Międzynarodowe firmy opuszczają Rosję. Kreml grozi nacjonalizacją ich majątków, a w kraju obarczonym sankcjami pojawiają się kolejne pomysły przejęcia marek, które protestują przeciwko inwazji rosyjskiej na Ukrainie. Rosyjskie studio Luxorta-Service z Sankt-Petersburga właśnie złożyło wniosek o rejestrację logo IDEA w rosyjskim odpowiedniku urzędu patentowego Rospatent.
INTERAKTYWNIE / Ile jest stron internetowych na świecie? Ta liczba robi wrażenie. Zwłaszcza, że to podstawa brandingu firm
Niespełna 5 mld ludzi na świecie z dostępem do internetu może przeglądać 1,88 mld stron funkcjonujących w sieci - wynika z najnowszego raportu marketingowego portalu Interaktywnie.com. W Polsce potencjał odbiorców jest jeszcze większy, dlatego też dbając o rozpoznawalność firmy, nie można przejść obojętnie obok narzędzia brandingowego, jakim jest strona internetowa.
ZAKUPY / Polaków nie stać na luksus? Statystyki mówią jasno
Polacy coraz rzadziej sięgają po auta z segmentu premium. W sierpniu zarejestrowano ich o blisko 13 proc. mniej niż w lipcu. Tylko dwie marki utrzymują się "na topie".
MARKI / Victoria's Secret zmienia wizerunek. Kończy z Aniołkami
Amerykańska marka bielizny Victoria's Secret radykalnie zmienia wizerunek i rezygnuje ze słynnych Aniołków, czyli supermodelek o nienagannych figurach. To one przez dwie dekady były znakiem rozpoznawczym marki.
KAMPANIA / Marki zaangażowane. Tego oczekują dziś konsumenci
Większość kobiet uważa, że nie odpowiada kanonom piękna? Zmieńmy te kanony! Reklamy wciąż utrwalają stereotypy? Zadbajmy o różnorodność wśród twórców. – Jeśli chcemy służyć wszystkim konsumentom, musimy zrozumieć ich potrzeby, a żeby tak się stało powinniśmy być tak różnorodni jak oni – nie ma wątpliwości Małgorzata Rokita z Procter & Gamble.
INWESTYCJE / Lotos zniknie z rynku? Prezes Orlenu: inwestujemy w jedną markę
PKN Orlen inwestuje w wiele marek. Poza domykaniem fuzji z Lotosem spółka przejmuje m.in. RUCH. - Chcemy RUCH rozwijać w sektorze sprzedaży poza paliwowej. Widzimy pewną synergię. Kupujemy RUCH i mamy na niego pełen biznesplan, rozwój pójdzie w kierunku detalicznym i zmiany formatu - powiedział w rozmowie z money.pl Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen. Pytany o przejęcie Lotosu z Orlenem potwierdził, że marka Lotos "z czasem" zniknie z rynku, bo zostanie wyparta przez Orlen. - To jest normalne, że Orlen z czasem będzie chciał ujednolicić markę, ale to wymaga czasu - dodał.
BUDOWA S8 / S8 zyskała nowy fragment. Kierowcy odetchną z ulgą. Koniec utrudnień
W weekend zakończą się wszystkie prace związane z wymianą warstwy ścieralnej nawierzchni na kilometrowym odcinku między węzłami Marki i Zielonka a co za tym idzie znikną utrudnienia - informuje Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad.
MARKI / Amazon najbardziej wartościową marką świata
Amerykański gigant handlowy Amazon dysponuje najbardziej wartościową marką świata - wynika z raportu londyńskiej firmy doradczej Brand Finance opublikowanego przy okazji Forum Ekonomicznego w Davos.
ELEKTRONIKA / Upadek Goclever. Firma nie wytrzymała starcia z chińskimi markami
Firma Goclever znalazła się w likwidacji. Polska firma po kilkunastu latach działalności przestaje istnieć. Jakie są powody i co z innymi graczami na rynku elektroniki użytkowej - zastanawia się "Rzeczpospolita".
BIZNES / Najbardziej wartościowe marki 2019. Amazon wyprzedził Google
315,5 mld dol. warta jest w tym roku marka Amazon. To o połowę więcej niż rok temu. Dzięki temu firma Jeffa Bezosa wyprzedziła w rankingu Google, które spadło na trzecie miejsce.
HANDEL / Polacy kupują w Biedronce, ale polecają Lidla. Zaskakujące wyniki badań
Aż trzech na czterech Polaków przyznaje, że robi zakupy w Biedronce. Ale ten sklep poleca średnio co trzeci klient. Z kolei w Lidlu kupuje co prawda mniej z nas, ale aż połowa jest z zakupów zadowolona i poleca sieć znajomym.
RANKING / Google traci pozycję najbardziej wartościowej marki świata. Wyprzedzony przez innego giganta
Google spada z pierwszego na trzecie miejsce wśród najbardziej wartościowych marek świata w rankingu BrandZ. Liderem został Amazon, a drugie miejsce należy do Apple'a.
MARKETING / Ponad 80 proc. marek mogłoby zniknąć. "Nikt by się nie zmartwił"
Polacy są wyjątkowo wybredni. Nawet by się nie zmartwili, gdyby zniknęły najbardziej znane produkty. Ale są też takie firmy, których byłoby im żal. Wśród nich jest znana wyszukiwarka, mleko, sieć dyskontów z Portugalii oraz znany producent aut z Niemiec.
MARKI / Najcenniejsze marki świata. Na czele Coca-Cola i Apple
Na pierwszych trzech pozycjach rankingu znalazły się amerykańskie koncerny: Apple, Google, Coca-Cola. Na kolejnych znalazły się Microsoft, Toyota, IBM, Samsung, Amazon, Mercedes-Benz i GE.
MARKI / Kiedyś symbol luksusu, dziś słynna marka desperacko szuka oszczędności
Brytyjski dom mody Burberry zapowiedział redukcję etatów i "odchudzenie" swojego wachlarza produktów. Borykająca się ze spadkiem zysków firma ma nadzieję, że pomoże jej to podreperować finanse - donosi "Guardian".
MARKI / 14 kultowych marek, dla których oszalał świat
Żyjemy w świecie marek. To co kupujemy, używamy czy nosimy identyfikuje nas i wyróżnia z tłumu. Dlatego też marki odgrywają tak ważną rolę. Jedne osiągają większy sukces, inne mniejszy, ale tylko nielicznym udaje się osiągnąć status kultowych - to te wielbione przez konsumentów, którym udaje się zgromadzić wokół siebie rzesze wręcz fanatycznych wyznawców.
APPLE / Apple, Samsung, Google. Najcenniejsze marki na świecie jeszce mocniejsze
Żyjemy pośród metek, logotypów, banerów, billboardów. W przypadku niektórych z nich nawet nie do końca zdajemy sobie sprawę z tego, że należą do gigantów skupiających wiele marek w jednej grupie kapitałowej.