Polacy ruszyli po nowe auta. Te marki na szczycie listy
W pierwszym kwartale roku indywidualni klienci w Polsce zarejestrowali ponad 49,4 tys. nowych samochodów osobowych, czyli o niemal 5 tys. więcej niż przed rokiem. Chiński producent aut MG trafił na listę dziesięciu najlepiej sprzedających się marek - informuje "Puls Biznesu".
To jeden z najlepszych wyników dla tego okresu roku od wstąpienia Polski do Unii Europejskiej - podkreśla dziennik. Cytowany w artykule Kamil Makula z serwisu "Superauto" dodaje, że za 80 proc. tego przyrostu odpowiadają samochody z Chin.
W tym okresie najpopularniejszą marką wśród indywidualnych klientów w Polsce była Toyota, choć jak zauważył "Puls Biznesu", wynik ponad 8,5 tys. zarejestrowanych aut to spadek o 15 proc. rok do roku. KIA z liczbą 4350 zanotowała wzrost o 4 proc., a Volkswagen aż o 65 proc. do 3985.
Numerem jeden wśród chińskich marek w tym okresie było MG z prawie 1,9 tys. aut osobowych zarejestrowanych na osoby fizyczne. Na drugim miejscu znalazła się Omoda, a na trzecim Jaecco - poinformował dziennik.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Spór o dom jednorodzinny z 30 pokojami. Deweloper: to jest normalna inwestycja
W sumie na prywatnych klientów zarejestrowano w I kw. 2025 r. niemal 3,9 tys. nowych chińskich aut, co daje im ok. 8 proc. udziału w rynku.
Tak wygląda pierwsza "10" najpopularniejszych w Polsce marek samochodów (w I kwartale 2025 r.):
- Toyota
- Kia
- Volkswagen
- Škoda
- Hyundai
- Dacia
- Renault
- MG
- Lexus
- Suzuki
Zainteresowanie chińskimi autami rośnie
Jak pisaliśmy w money, salony chińskich marek wyrastają w Polsce jak grzyby po deszczu, także w prestiżowych lokalizacjach. Czyli takich, które jeszcze do niedawna były zarezerwowane dla marek luksusowych i premium. W stolicy, na przecięciu ulic Świętokrzyskiej i Mazowieckiej, w jednym z najdroższych miejsc na mapie Warszawy, swój flagowy salon otworzyła pod koniec 2024 r. chińska marka BYD. Do końca roku chce mieć ponad 40 salonów i punktów sprzedaży w naszym kraju.
- Na naszym rynku coraz wyraźniej widać rosnące zainteresowanie samochodami chińskiej produkcji. Dla klientów decydujących się na auta z Państwa Środka kluczowym czynnikiem wpływającym na wybór jest cena, która w porównaniu do europejskiej konkurencji zazwyczaj pozostaje niższa - mówił niedawno w rozmowie z money Bartosz Chojnacki, wiceprezes zarządu Superauto.pl.