Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Orlikowski
|
aktualizacja

Google traci pozycję najbardziej wartościowej marki świata. Wyprzedzony przez innego giganta

2
Podziel się:

Google spada z pierwszego na trzecie miejsce wśród najbardziej wartościowych marek świata w rankingu BrandZ. Liderem został Amazon, a drugie miejsce należy do Apple'a.

Google przestaje być światowym liderem marek, wyprzedzony przez Amazona i Apple'a
Google przestaje być światowym liderem marek, wyprzedzony przez Amazona i Apple'a (Pixabay.com)

Skurczyła się wycena marki Google, dlatego technologiczny gigant od razu spada o dwa oczka i już nie jest liderem rankingu BrandZ przygotowanego przez Kantar - podaje "Puls Biznesu". Google musiało ustąpić miejsca Amazonowi i Apple'owi.

Wartość Google'a wyceniono na 309 mld dolarów, dlatego marka w najnowszym zestawieniu zajmuje ostatnie miejsce na pudle. Drugi jest Apple z wyceną 309,5 mld dolarów, więc obie marki dzieli "zaledwie" 500 mln dol. Na pozycję lidera wskoczył Amazon - marka jest wyceniana na 315,5 mld dol., po wzroście o 52 proc. w ciągu roku. Co ciekawe, Google i Apple prześcigały się na pozycjach lidera przez ostatnie 12 lat.

Pełne zestawienie szacunkowych wycen śiwatowych marek przygotowane przez BrandZ prezentuje się następująco (w mld dol.):

  1. Amazon 315,5
  2. Apple 309,5
  3. Google 309
  4. Microsoft 251,2
  5. Visa 177,9
  6. Facebook 159
  7. Alibaba 131,2
  8. Tencent 130,9
  9. McDonald's 130,4
  10. AT&T 108,4

Jak mówi cytowana przez "Puls Biznesu" Doreen Wang, szefowa zespołu przygotowującego ranking BrandZ, skok wyceny marki Amazon to efekt rozszerzenia przez spółkę zakresu usług. - Fenomenalny wzrost wartości marki Amazon o prawie 108 miliardów dolarów przez rok pokazuje, że marki są obecnie mniej związane z pojedynczymi kategoriami i regionami. Granice się zacierają, bo rosnąca znajomość technologii pozwala takim markom, jak Amazon, Google, czy Alibaba, oferować szeroką gamę usług w całym spektrum poszukiwań konsumentów – stwierdziła.

W rankingu BrandZ uwzględniane są tylko spółki publiczne lub publikujące swoje wyniki. Opiera się on na wywiadach z ponad trzema milionami konsumentów.

Zobacz także: Obejrzyj: Przystępny język kluczem do sukcesu w biznesie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(2)
nx
5 lata temu
pierwsza trójka - różnice w granicach błędu oszacowania :-(
Rach
5 lata temu
Wkrótce może się okazać, że cały ten amazon jest sztucznie pompowany jak Elizabeth Holmes i jej Theranos.