Pracownicy PiP będą mieli dodatkowy urlop. Senat przyjął ustawę
Senat poparł nowelizację przepisów, dającą niektórym pracownikom Państwowej Inspekcji Pracy prawo do dodatkowego urlopu. Dostaną go osoby wykonujące czynności kontrolne i posiadające co najmniej dziesięcioletni staż pracy na takich stanowiskach.
Nowelizację ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy Senat przyjął jednogłośnie. Teraz czeka już tylko na podpis prezydenta.
Osoby zajmujące się kontrolami w zakładach pracy przez przynajmniej 10 lat będą mogły dostać dodatkowo sześć dni urlopu.
Pracownicy z 20-letnim stażem dostaną aż 12 dodatkowych dni wolnych.
Odmowa urlopu. Kiedy pracodawca może tak zrobić? Ekspert wyjaśnia
Jak podkreślają autorzy ustawy, dodatkowe urlopy mają być "wyrazem uznania dla pracowników PIP wykonujących czynności kontrolne, wielokrotnie bardzo stresujące".
Jeśli prezydent podpisze ustawę, nowe przepisy zaczną obowiązywać od stycznia 2022 roku.
Na podobne przywileje mogą liczyć także przedstawiciele innych służb. Np. kontrolerzy NIK po 10 latach zyskują prawo do 6 dni dodatkowego urlopu, a po 20 latach 12 dni.
Podobne uprawnienia mają też prokuratory, sędziowie czy funkcjonariusze służb mundurowych.