Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

Pracownik zdalny widziany jest w krzywym zwierciadle. Trudniej mu o awans i uznanie

9
Podziel się:

Z badań wynika, że pracownicy zdalni nie otrzymują takiego samego uznania za pracę jak ci działający w biurze - pisze "Forbes". Dzieje się tak, choć nie jest to efekt rzeczywistej różnicy między efektywnością wykonywania zawodowych obowiązków w firmie lub domu. Ani też złej woli kadry kierowniczej. Potrzebna jest formalizacja pracy zdalnej - czytamy w nowym numerze miesięcznika.

Pracownik zdalny widziany jest w krzywym zwierciadle. Trudniej mu o awans i uznanie
Pracownik zdalny, według utartej opinii wśród menedżerów, w godzinach roboczych bardziej koncentruje się np. na rodzinie, zamiast na obowiązkach zawodowych (Getty Images, Simon Ritzmann)

Wybuch pandemii koronawirusa w 2020 r., podążające za rozprzestrzeniającym się COVID-19 obostrzenia, przeniosły pracowników z biur do domów. Restrykcje w związku z malejącą liczbą zakażeń i hospitalizacji z powodu tego wirusa, zostają znoszone. Od tygodnia nie trzeba nosić maseczek w większości przestrzeni publicznych. A od tego wymogu w zasadzie zaczęły się obostrzenia, mające na celu wygaszenie pandemii.

"Forbes" w kwietniowym numerze zwraca uwagę na to, jak wielką popularność w dwóch ostatnich latach zyskały programy do prowadzenia wideokonferencji. Takie jak: Zoom, Teams czy Webex, które przed pandemią miały gigantyczny problem z przebiciem się na rynku. Na pierwszym miejscu bezapelacyjnie stawiano w firmach na bezpośrednie spotkania.

Agencja Bloomberg zwraca uwagę, że ostatnio, nawet jeśli pracownicy wracają do biur, to i tak ze współpracownikami widzą się głównie na wideokonferencjach. Również z tymi, którzy siedzą obok. Praca w trybie hybrydowym sprawia, że zawsze ktoś jest w domu.

"Wideokonferencje stały się tak powszechne i popularne, że większość pracowników, mając wybór, deklaruje, że wolałaby pracować zdalnie. Taka elastyczność stała się też jedną z najważniejszych korzyści oferowanych przez nowego pracodawcę, gdy kandydaci rozważają przyjęcie nowej pracy" - czytamy w kwietniowym "Forbesie".

Zobacz także: Poprawki do Polskiego Ładu. "Pracodawcy też są na wojnie"

Szef nie widzi, jak pracujesz zdalnie? Masz problem

Pracownicy, jak wynika z badań, cenią sobie pracę w domu. Przysparzają też pracodawcy powodów ku temu, by i on mógł być zadowolony z takiego trybu. Korzyści płynących z tzw. home office, kadra kierownicza ma jednak problem, by dostrzec.

"Z badań wynika, że pracownicy zdalni nie otrzymują takiego samego uznania za pracę jak ci działający w biurze. I choć pracownicy zdalni pracują dłużej, osiągając lepsze wyniki, to o 50 proc. rzadziej awansują" - pisze "Forbes".

Miesięcznik dodaje, że nie chodzi często o złą wolę menedżerów. Po prostu pracując z kimś zdalnie, nie widzą jego codziennego zaangażowania w pracę. Pracownik zdalny jest postrzegany jako osoba, która w godzinach roboczych koncentruje się na rodzinie czy swoich zainteresowaniach, zamiast na obowiązkach zawodowych.

"Dlatego tak ważne jest sformalizowanie pracy zdalnej. Warto dać od początku pełną jasność, czego się od pracowników zdalnych oczekuje. Firmy powinny jasno określać, jak długo powinni oni pracować każdego dnia, oraz powiązać z tym swoje oczekiwania i  wyniki (tylko wtedy da się dobrze ocenić efektywność)" - pisze "Forbes".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(9)
Justyna
10 miesięcy temu
Ja tam nie zamierzam rezygnować z pracy zdalnej taka forma mi odpowiada. Mam sporo więcej czasu. Jak trzeba nawet w trakcie roombe uruchamiam czy nastawiam pranie. To jest ten plus pracy w domu, że mogę zająć się w międzyczasie domowymi obowiązkami.
Hjjj
10 miesięcy temu
Kiedy zdarzyli zrobić te badania? Przed pandemia, kiedy wiekszosc byla w biurach czy w trakcie kiedy większość byla zdalnie? Zeby robic takie badania i wyciagac z nich jakies wnioski, należałoby poczekac jakis rok od pandemii, znalezc firmy gdzie mniej wiecej polowa zalogi jest zdalna a polowa stacjonarna i wtedy dopiero mozna cos wnioskowac. Wg mnie te badania mialy na celu jedynie wyprodukowanie liczb, ktore popra z gory przyjete zalozenie, ze lepiej stacjonarnie
Xxxxs
10 miesięcy temu
Bzdura. Artykuł zrobiony na zamówienie. Praca w biurze =mobbing.
Jerzy
10 miesięcy temu
Ale bzdura, co ma koncentracja na rodzinie czy tyłku jakiejś niuni jak wyniki pracy są zadowalające.
MIRANDA
10 miesięcy temu
A JA UWAŻAM, że to bardzo zależy od pracy i zajmowanego stanowiska... ale nie dam sobie powiedzieć, że na zdalnej pracy a to obiad się wstawi, a to pranie itp. w biurze traci się czas na pogaduchy, ale z drugiej strony mam doświadczeni, że takie pogaduch prowadzą często do kreatywności i nowych rozwiązań;)