Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|
aktualizacja

Przekop Mierzei Wiślanej. Belgijskie konsorcjum z najkorzystniejszą ofertą

33
Podziel się:

Konsorcjum spółki N.V.Besix SA oraz firm NDI SA i NDI sp. z o.o. złożyło najkorzystniejszą ofertę na pierwszy etap prac przy przekopie Mierzei Wiślanej. Koszt to 992 mln 270 tys. złotych.

Przekop mierzei wiślanej. Wybrano najkorzystniejszą ofertę.
Przekop mierzei wiślanej. Wybrano najkorzystniejszą ofertę. (Materiały prasowe)

Wybór najkorzystniejszej oferty nie oznacza jeszcze, że belgijskie konsorcjum dostanie kontrakt. W przetargu zastosowano procedurę odwróconą, co oznacza, że dopiero teraz, po wybraniu najkorzystniejszej oferty, urzędnicy będą analizować dokumenty przedstawione przez konsorcjum i sprawdzać, czy nie ma przeszkód formalnych.

Dopiero po analizie dokumentacji komisja przetargowa wskaże wykonawcę, a pozostałe firmy będą mogły się odwołać od jej decyzji.

Pierwsza część inwestycji, czyli budowa portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć, wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, oraz sztucznej wyspy na Zalewie Wiślanym, miała według założeń Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej kosztować 718 mln zł.

Zobacz także: Oglądaj też: Przekop Mierzei Wiślanej. Bursztynu za mało, konieczne wsparcie z budżetu

Koperty z ofertami w przetargu na pierwszy etap prac przy przekopie Mierzei Wiślanej otwarto pod koniec maja. Oferty złożyło 6 przedsiębiorstw, ceny wahają się od ponad 992,2 mln zł do 1,4 mld zł.

Prace mają być wykonane w 40 miesięcy, jednak wszyscy wykonawcy, którzy stanęli do przetargu, zadeklarowali skrócenie budowy o osiem miesięcy oraz pięcioletnią gwarancję dla inwestycji.

Przetarg na drugą część inwestycji ma zostać ogłoszony jesienią, a na ostatnią część - pogłębienie części Zalewu Wiślanego - za około 2 lata.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(33)
es
5 lata temu
nie podoba mi sie ze takie dwa mosty nie leiej byloby tunel wybudowac?
Gość
5 lata temu
W przetargach publicznych powinien być zapis, żeby mogły uczestniczyć tylko polskie firmy. Nawet jeśli dadzą większą kwotę wykonania to i tak wyjdzie taniej bo większość tej kwoty zostanie w kraju.
klawisz
5 lata temu
moze niech więźniowie pokopią trochę. polskich firm nie ma i się nie opłaca?
obywatel
5 lata temu
Wybudują śluzy i całą infrastrukturę, a pogłębienie toru wodnego dopiera za 2 lata. To cała inwestycja będzie dla kajaków.
mirut
5 lata temu
Ponad 100mln drożej niż planowano jest ok, ale 5mln na betonkę A18 to za dużo. Paranoja.
...
Następna strona