Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|
aktualizacja

Przekop Mierzei Wiślanej. Ponad 8 km toru do pogłębienia na Zalewie

204
Podziel się:

Prócz samego przekopu mierzei, konieczne jest również przygotowanie toru wodnego przez Zalew Wiślany. Musi zostać on pogłębiony. Inwestycja ma poprawić przyszłą żeglugę jednostek. Problem w tym, że ostatni przetarg trzeba było odwołać i rozpisać nowy.

Przekop Mierzei Wiślanej. Ponad 8 km toru do pogłębienia na Zalewie
Przekop Mierzei Wiślanej to tylko część inwestycji. Potrzebne jest również pogłębienie toru wodnego oraz wybudowanie sztucznej wyspy na Zalewie Wiślanym (Grupa NDI)

Przetarg został unieważniony pod koniec stycznia i będzie ogłoszone nowe postępowanie - poinformowała rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni Magdalena Kierzkowska.

Zobacz także: Spór o port w Elblągu. Minister apeluje do samorządowców

- W toku prac komisja przetargowa oceniła, iż cena oferty najkorzystniejszej przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W związku z tym przetarg został unieważniony i obecnie jest przygotowywane nowe postępowanie w tym zakresie - wyjaśniła Magdalena Kierzkowska.

Ponad 8 km do pogłębienia

Przetarg na trzeci etap inwestycji ma dotyczyć budowy toru wodnego wraz z oznakowaniem nawigacyjnym. Odcinek toru objęty przetargiem to ok. 8200 m na Zalewie Wiślanym. Wykonawca będzie miał 11 miesięcy na wykonanie zadania.

Tor wodny na Zalewie Wiślanym zaprojektowano dla statku morskiego o długości 100 m (zestawu barek do 180 m), szerokości 20 m i zanurzeniu 4,5 m.

Na prace składają się m.in. roboty czerpalne, transport i refulacja urobku z wbudowaniem w sztuczną wyspę na Zalewie Wiślanym oraz zakup, dostarczenie i ustawienie oznakowania nawigacyjnego.

Zgodnie z decyzją środowiskową, w przypadku ujawnienia znalezisk o wysokiej wartości historycznej w trakcie prowadzonych robót czerpalnych, dalsze prace mają być wykonywane w uzgodnieniu z właściwym Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Wykonawca ma być zobowiązany do przestrzegania wytycznych przyrodniczych prowadzenia robót czerpalnych i podczyszczeniowych.

W ramach nowego oznakowania nawigacyjnego zaprojektowano 35 pław, w tym 18 pław czerwonych po stronie lewej i 17 pław zielonych po stronie prawej.

Kolejne etapy

Dwa pierwsze etapy inwestycji to budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję oraz obudowa brzegów rzeki Elbląg wraz z budową mostu w Nowakowie i przebudową drogi powiatowej do tej przeprawy. Most obrotowy w Nowakowie ma zastąpić most pontonowy. W obu tych miejscach toczą się prace.

Jak podała Magdalena Kierzkowska, w pierwszym etapie inwestycji (budowy kanału - przyp. red.) zaawansowanie wynosi 87 proc., w drugim etapie (obudowa rzeki Elbląg - przyp. red.) zaawansowanie jest na poziomie 23 proc.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(204)
awast
2 lata temu
Propaganda Pisowska potrzebny jak piąte koło u wozu.
Jaś
2 lata temu
Trzeba "brawo" bić autorom,porzedniego tekstu.PIS uparł się na budowę kanału. Większego badziewia jeszcze nie widziałem.Nie byłem i nie jestem PISowcem.Ale potrafię odróżnić,co jest dobre a co złe w przeciwieństwie do autora.
KOBRA
2 lata temu
PORT W KOŁOBRZEGU MA GŁĘBOKOŚĆ 4.7M
Diomed44
2 lata temu
Barka 80m x 10m przy zanurzeniu 3,5m przewozi 80 TEU (kontenerów morskich). Pomnożymy to razy 3 nawet jeśli wykorzystamy statki 100x20x4 m da nam to 240 kontenerów. Największy w Gdańsku odprawiony to ponad 23000 TEU. Pytanie co będzie bardziej opłacalne - wysłanie 100 statków z Hamburga do PL czy 1 ? Hmmm….
Polak
2 lata temu
kanał dla prywatnych jachtów i nie więcej. Każdy kto odrobinę się zna wie, że zanurzenie 4,5 metra nie wystarczy.
...
Następna strona