Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Przyszłość dzieje się teraz

0
Podziel się:

Bezkasowy sklep czynny całą dobę, 7 dni w tygodniu i platforma pozwalająca na kompleksową obsługę procesu analizy danych – co łączy te dwa przedsięwzięcia? Pomysł, nowatorstwo, perspektywa spektakularnego rozwoju na polskim rynku i Krajowy Fundusz Kapitałowy, który inwestuje w nowoczesne technologie.

Przyszłość dzieje się teraz
(Shutterstock.com)

Bez kolejek, bez szukania drobnych, bez problemów – oto pomysł na sklep przyszłości Take&GO. Do zrobienia zakupów wystarczy mobilna aplikacja zainstalowana na smartfonie, dostępna w Google Play oraz App Store. Wystarczy w formularzu rejestracyjnym podać podstawowe dane i zarejestrować kartę płatniczą, z której zostanie pobrana opłata. Asortyment bezkasowego sklepu to aktualnie ponad 900 produktów, głównie kanapki, soki i gotowe dania. Płatność realizowana jest w strefie kasującej. Wystarczy tylko położyć zakupy w specjalnym urządzeniu. Nie ma potrzeby ważenia czy skanowania kodów. Nie trzeba nawet wyciągać towarów z torby. System od razu podaje łączną kwotę, która zostanie pobrana z zarejestrowanej w systemie karty. Kupujący musi kliknięciem zaakceptować listę, która wyświetli się na ekranie. Warto podkreślić, że w ofercie sklepu brakuje alkoholu i wyrobów tytoniowych. Powód? Brak możliwości skutecznej weryfikacji wieku kupującego. Szybkie i wygodne zakupy błyskawicznie spotkały się ze sporym zainteresowaniem: tylko w pierwszej dobie działania w systemie zarejestrowało się ponad 1500 osób. Do końca lutego 2020 roku ma powstać 6 kolejnych placówek. W grudniu przyszłego roku ma ich być już 20, głównie w Poznaniu i Warszawie.

AI w służbie biznesu

Sztuczna inteligencja – brzmi groźnie, ale to co znamy z filmów science fiction, to wciąż odległa przyszłość. Dzisiaj sztuczna inteligencja wygląda zupełnie inaczej i wbrew pozorom steruje naszym życiem bardziej niż mogłoby się wydawać. To właśnie sztuczna inteligencja dostosowuje reklamy do konkretnego użytkownika, podpowiada co i gdzie kupić a nawet proponuje, jaki obejrzeć film. Nowocześni menedżerowie wskazują sztuczną inteligencję jako najbardziej rewolucyjny kierunek rozwoju rynku w najbliższej przyszłości. Jednym z pionierów w dziedzinie AI (artificial intelligence) jest firma Algolytics Technologies.

Narzędzia firmy AT wykorzystywane są do klasyfikacji danych kontaktowych i segmentacji konsumentów oraz informacji sprzedażowych o klientach. Odpowiednio zebrane i sklasyfikowane dane pozwalają na zintensyfikowanie sprzedaży. Każda grupa konsumentów wymaga innego sposobu obsługi a narzędzia Algolytics pozwalają opracować najlepszy scenariusz działań biznesowych dla określonej kategorii klientów. Niezwykle istotne jest również umiejętne przewidywanie ludzkich zachowań. Odpowiednie dane pozwalają na precyzyjne opisanie, co wydarzy się w przyszłości. Pozwalają wysyłać odpowiednie reklamy, które potencjalnie wygenerują wyższą sprzedaż. To tzw. analityka predykcyjna, którą realizuje narzędzie ABM. Dzięki zbiorom odpowiednich danych jest w stanie tworzyć tzw. modele predykcyjne, które z dużą dokładnością będą oceniać zdarzenia na podstawie dostarczonych zmiennych. Personalizacja przekazu to kolejne narzędzie, które może zwiększyć efektywność działań biznesowych. Event Engine pozwala na lepsze poznanie oczekiwań konsumentów oraz ich preferencje. Dzięki temu możliwa jest personalizacja oferty oraz przekazu tak, by algorytm wiedział na jakiej stronie, kiedy i z jakim komunikatem wyjść do użytkownika.

Obie firmy otrzymały wsparcie w ramach utworzonego w 2005 roku Krajowego Funduszu Kapitałowego S.A. KFK inwestuje w fundusze venture capital, zasilające kapitałowo małe i średnie innowacyjne polskie przedsiębiorstwa o wysokim potencjale rozwoju.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)