Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Pustki na polskim lotnisku. "Ono w ogóle nie powinno powstać"

535
Podziel się:

Pracownicy z lotniska Radom-Warszawa obawiają się utraty pracy - informuje Radio Zet. Są dni, gdy z portu nie startuje żaden samolot. Coraz głośniej mówi się o tym, że z czasem lotnisko przestanie być cywilnym. Głównym problemem jest fatalna siatka połączeń.

Pustki na polskim lotnisku. "Ono w ogóle nie powinno powstać"
Pracownicy z lotniska Radom-Warszawa obawiają się utraty pracy (East News, Tomasz Jastrzebowski/REPORTER)

Od uruchomienia lotniska Warszawa-Radom minął rok. W tym czasie port odprawił 130 tys. pasażerów. Sposobem na ożywienie lotniska ma być szukanie nowych destynacji, głównie w kierunkach migracji zarobkowej. Planowana budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego może jednak radomski port zupełnie zdegradować.

Rozważane są dwie opcje. W pierwszej Radom miałby być lotniskiem wspomagającym rozbudowany port Chopina, oferującym kierunki rzadkie i przesiadkowe. Druga opcja zakłada zmianę charakteru portu na terminal typu cargo lub lotniczą bazę wojskową - informuje Radio Zet.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Kiedyś "Made in Germany" to był synonim kiepskiej jakości - Krzysztof Domarecki w Biznes Klasie

Pracownicy portu boją się utraty pracy.

Bardzo trudno ożywić lotnisko, które w ogóle nie powinno było powstać – mówi w rozmowie z reporterem Radia Zet jedna z osób i dodaje, że coraz częściej słychać, iż bez względu na to, która formuła wygra, lotnisko z czasem przestanie być cywilnym.

- Wygra opcja cargo lub wojskowa. Takie chodzą słuchy. Zwłaszcza w kontekście coraz bardziej napiętej sytuacji w Rosji i w Ukrainie - mówi pracownik zatrudniony w służbach ochrony lotniska, dodając, że zmiana charakteru lotniska będzie oznaczać zwolnienia.

- Od zeszłego roku nic się nie zmienia - przyznaje w rozmowie z Radiem Zet jeden z pracowników, zatrudnionych w porcie na samym początku. - Regularnie lotnisko operuje w dwóch kierunkach. Na stałe powinny być to Wyspy Brytyjskie, Irlandia, Holandia czy Belgia. To dałoby stabilizację. Radomska Polonia wracałaby do domu, a ich rodziny latałaby od nas tam. Dałoby to pewność pracy. A tak ludzie się boją - stwierdza.

Niepewny los lotniska Warszawa-Radom

Polskie Porty Lotnicze prowadzą rozmowy z przewoźnikami i touroperatorami dotyczące zwiększania oferty i rozwijania siatki połączeń lotniczych z radomskiego portu. - Staramy się też o zgodę środowiskową na wykonywanie operacji lotniczych w nocy. Jeśli ją uzyskamy, to z pewnością staniemy się jeszcze bardziej atrakcyjni dla linii lotniczych - przekonuje Anna Dermont, rzeczniczka PPL.

W ciągu pierwszego roku działania z lotniska w Radomiu operowało czterech przewoźników: PLL LOT, Enter Air, Wizz Air i Skyline Express. Wycieczki z wylotem z radomskiego portu oferowało 7 biur podróży: ITAKA, Rego Bis, Coral Travel, TUI, Nekera, Greckie Podróże i Anex Tour.

Lotnisko obsługiwało zarówno połączenia regularne, jak i czarterowe. W siatce połączeń znalazło się łącznie osiem kierunków: Rzym, Paryż, Preweza, Tirana, Warna, Antalya, Szarm el-Szejk i Larnaka.

Port lotniczy w Radomiu rozpoczął działalność w maju 2014 r. Przez krótki czas loty z tego miasta odbywały się m.in. do Rygi, Berlina, Wrocławia i Lwowa. Było to jedyne lotnisko użytku publicznego w Polsce, które powstało bez wsparcia unijnego. Miasto zainwestowało w jego utworzenie ponad 100 mln zł. Po ogłoszeniu przez sąd w 2018 r. upadłości prowadzącej lotnisko miejskiej spółki Port Lotniczy Radom, lotnisko kupiły Polskie Porty Lotnicze i wybudowały je prawie od nowa.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(535)
WYRÓŻNIONE
StoneCold
5 miesięcy temu
Lotnisko suskiego 15 min. Jego okręg wyborczy. Kto miał zarobić to zarobił.Skarb państwa stracił i dopłaca. A patafinay dalej na niego głosują
spokojnie. sp...
5 miesięcy temu
Poczekajmy aż się rozkręci. Wybitny ekspert od ruchu lotniczego Marek Suski twierdził że odległość z Radomia do Afryki ma kluczowe znaczenie. Wszak ten kontynent to mekka wyznawców pis. Nie wierzycie mu?
mmmm
5 miesięcy temu
tu nie chodzi o ekonomię tylko o pomniki pis trzeba zbudować cokolwiek by prezes mógł nazwać to imieniem swojego brata powinien nakazać wyborcom pis by latali z Radomia i pływali tam i z powrotem przez mierzeję ale zapomniałem ze jesgo wyznawcy najdalej do biedronki i do kościoła jadą a kasy to im ledwo na promocję piwa wystarczy
NAJNOWSZE KOMENTARZE (535)
Radek
5 miesięcy temu
Radomska dziura z lotniskiem.
Binx
5 miesięcy temu
Przygrywka do CPK
Stop rozdawni...
5 miesięcy temu
Tyle mln w wydanych w błoto? A wiecie ile mld ma CPK kosztować? Szok
Praktycznie
5 miesięcy temu
Zamiast ewakuacji pisowców na Białoruś proponuję wyloty z Radomia na San Escobar. Tam nie ma ruskich służb, a i wzrost połączeń murowany
prophet
5 miesięcy temu
Radom w pierwszym roku się dobrze rozkręcał, a po wyborach nagle poucinano kursy oświadczając ,że nic się nie opłaca. Przecież gołym okiem widać manipulację. Ja wiem ,że radom był PiSowski dlatego jest potrzeba ukarania, ale dlaczego ludzie mają latać z zakorkowanej Warszawy z przepełnionego lotniska, albo tłuc się do jakiegoś Wędlina? Po pierwszej katastrofie w Wawie będzie można spokojnie powiedzieć, że samolot się rozbił bo ktoś taką tłoczną politykę wprowadził...
...
Następna strona