Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|
aktualizacja

Rekordowy spadek sprzedaży "Gazety Polskiej" i "Sieci". Rynek tygodników opinii kurczy się

23
Podziel się:

Tylko "Gość Niedzielny" utrzymuje sprzedaż ogółem na poziomie wyższym niż 100 tys. egzemplarzy, a spadki dotykają niemal wszystkie tygodniki opinii. Najszybciej czytelników tracą prorządowe "Gazeta Polska" i "Sieci".

Sprzedaż ogółem tygodnika "Wprost" wynosi już mniej niż 17 tys. egz.
Sprzedaż ogółem tygodnika "Wprost" wynosi już mniej niż 17 tys. egz. (East News, DANIEL MITER/REPORTER)

Z analizy branżowego serwisu Wirtualnemedia.pl wynika, że w październiku 2018 r. łączna sprzedaż ogółem tygodników opinii wyniosła 454 tys. egzemplarzy. Rok wcześniej było to 495 tys. egz.

Wyniki poprawiły tylko dwa tytuły: "Tygodnik Powszechny" i "Przegląd". Ich sprzedaż od października 2017 r. wzrosła o ok. 4 proc. do odpowiednio 26 tys. i 16 tys. egzemplarzy.

Zobacz także: Wideo: Przegląd prasy z premierem. Zaskoczył go artykuł w "Fakcie"

Wszystkie pozostałe tygodniki zanotowały mniejsze lub większe spadki sprzedaży. Najmniej stracił lider rynku - "Gość Niedzielny", którego sprzedaż spadła o symboliczne 0,5 proc., dzięki czemu utrzymała się na poziomie 118 tys. egz.

Druga na liście najpopularniejszych tytułów "Polityka" w październiku sprzedawała się w liczbie 96 tys. egz. (-3 proc.), a "Newsweek Polska" - 82 tys. egz. (-7 proc.). Kolejnym tytułom wiedzie się znacznie gorzej.

Sprzedaż ogółem prorządowych "Sieci" i "Gazety Polskiej" spadła w ciągu roku o jedną czwartą. Pierwszy z tytułów w październiku znajdował przeciętnie 40 tys. nabywców, a drugi - 25 tys. Inny prawicowy tygodnik opinii - "Do Rzeczy" zanotował spadek o jedną piątą do 32 tys. egz.

Podawana przez Wirtualnemedia.pl sprzedaż ogółem obejmuje sprzedaż wydań drukowanych, e-wydań i wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(23)
AJO
5 lata temu
Wyniki sprzedaży tych tytułów byłyby jeszcze niższe, gdyby nie obowiązkowa prenumerata firm i instytucji państwowych. Przeciętny pisowiec nie ma nawyku czytania, a już zapłacić za gazetę to czysta abstrakcja! Zresztą może to mu wyjdzie na zdrowie, bo jeśli nałyka się paździerzowej propagandy TVP, to już nic więcej nie łyknie! Tak więc nie pomogą wciskane przez spółki Skarbu Państwa (prezes każe!) tłuste reklamy! To zresztą wyrzucanie pieniędzy w błoto, bo to nie ten "target" i z punktu widzenia efektywności reklam, czynność mało sensowna. Należy więc oczekiwać jakiegoś nowego "numeru" ze strony władzy, która zapewne będzie chciała w/w tytuły ratować!
rvj
5 lata temu
pisma ubeckie GAZETA WYBORCZA,
darek
5 lata temu
A ja czytam lewackie WP i śmieję się z waszej lewackiej propagandy
teed
5 lata temu
to nie są pisma prawicowe tylko piso-bolszewickie
Obywatele
5 lata temu
Ceny tych gazet mogły by być troche tansze to główna przyczna spadku
...
Następna strona