Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|

Rewolucja kulturalna w Boeingu. Wyraźna zmiana polityki

5
Podziel się:

Boeing zmienia politykę dotyczącą relacji z klientami. Odszkodowania mają być wypłacane szybciej, firma będzie też prowadziła dialog z kupującymi, a także współpracowała z lotniczymi regulatorami. Jednak też urealni harmonogram dostaw samolotów. A to zła wiadomość dla kontrahentów.

Rewolucja kulturalna w Boeingu. Wyraźna zmiana polityki
Boeing zmienia politykę. Będzie prowadzić dialog z klientami. Na zdjęciu fabryka Boeinga (money.pl, Marcin Walków)

O sprawie pisze internetowy serwis "Rzeczpospolitej", który odnotowuje zmianę polityki po zmianie warty w Boeingu. Nowy prezes Steve Mollenkopf od razu zaprosił do rozmów o przyszłej współpracy najważniejszych klientów, aby załagodzić narosłe od dłuższego czasu napięcia.

Boeing będzie prowadzić dialog z klientami

Do indywidualnych spotkań zaproszeni zostali prezesi m.in. Alaska Airlines, Southwest Airlines, American Airlines, oraz United Airlines, którzy wcześniej deklarowali, że nie będą rozmawiać z poprzednim prezesem Davidem Calhounem. Jako pierwszy spotkał się jednak Michael O'Leary. To prezes Ryanaira, który w swojej flocie ma wyłącznie maszyny Boeinga.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Spytaliśmy młodych. Wiedzą, ile kosztują prąd, benzyna czy iPhone?

Boeing szybko wypłacił też odszkodowanie za incydent z 5 stycznia, kiedy to w samolocie B737 MAX9 różnica ciśnień wyrwała drzwi zapasowe. Linie Alaska Airlines otrzymały 160 mln dolarów.

Współpraca zacieśnia się też z regulatorem amerykańskiego ruchu lotniczego. Agencja FAA w ostatnim czasie nakazała Boeingowi spowolnienie produkcji i wyznaczyła miesięczny limit produkcji na 38 maszyn. I to akurat jest zła wiadomość dla kontrahentów koncernu.

Boeing wyprodukuje mniej samolotów

"Rz" zauważa, że linie lotnicze nie otrzymają zamówionych samolotów przed szczytem sezonu letniego. Dziennik przywołuje przykład Ryanaira, który otrzyma co najwyżej 46 maszyn zamiast potwierdzonych 79.

A to oznacza, że producent będzie musiał zapłacić odszkodowania. Przy uwzględnieniu długości uziemienia floty Alaska Airlines koncern z tego tytułu wypłaci co najmniej 420 mln dolarów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(5)
a co z
3 tyg. temu
najistotniejszą sprawą, tzn. czy Boeing będzie mimo wszystko kontynuował rewolucję "Diversity, Equity and Inclusion" bezpieczeństwo jest niby ważne ale NASZA REWOLUCJA jest najważniejsza !!!
Gorki
3 tyg. temu
WIna Boeinga ale tez wina klientow. Klienci wiedza ze samoloty Boeinga sa niebezpieczne ale nadal je eksploatuja. Ja nie latam Boeingami i nigdy nie bede latal tymi latajacymi trumnami. Do wyboru McDonnell Douglas, Airbus i niedlugo Comac, Yakowlew, Sukhoi i Tupolew
Mirek
3 tyg. temu
Co to są "lotnicze regulatory"?
PLL_LOT
3 tyg. temu
Przecież to jest firma, która ukrywała wady w B737 MAX9 dopiero jak zginęli ludzi zajęli się tematem. Wcześniej piloci raportowali, że coś dziwnego się dzieje z samolotem ale Boeing miał to głęboko w poważaniu. O czym ta bajeczka?
Ale jaja
3 tyg. temu
Czy portal top i premium pisze o rewolucja kulturowej w Boeingu czy też o wielkiej proletariackiej rewolucji kulturalnej tamże?