Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MWL
|
aktualizacja

Rosyjski następca Starbucksa otworzył swoje lokale pod nowym szyldem. "To najnowszy rebranding"

Podziel się:

Rosyjski następca sieci kawiarni Starbucks otworzył swoje lokale pod nowym szyldem. "To najnowszy rebranding zachodniej franczyzy, która opuściła kraj po inwazji na Ukrainę" - pisze rosyjski serwis "The Moscow Times". Amerykańska sieć zatrudniała w Rosji 2 tys. pracowników i prowadziła 130 lokali w całym kraju.

Rosyjski następca Starbucksa otworzył swoje lokale pod nowym szyldem. "To najnowszy rebranding"
"Stars Coffee" - pod takim szyldem w Rosji będą działać lokale przejęte od Starbucksa (Getty Images, 2022 Anadolu Agency)

Starbucks podjął decyzję o zawieszeniu działalności w Rosji 10 marca 2022 r. Dwa miesiące później firma z Seattle zdecydowała się na całkowite wycofanie z rosyjskiego rynku, po 15 latach obecności na nim. Podobną decyzję podjął też m.in. McDonald's, a wkrótce potem jego miejsce zajął "Wujek Wania".

Dawną sieć Starbucks przemianowano teraz na Stars Coffe. Pierwszy lokal otwarto w centrum Moskwy w czwartek. Współwłaścicielami "nowej" sieci są Timur Yunusow, prokremlowski raper pod pseudonimem Timati, oraz restaurator Anton Pinskij. Zaprezentowali oni nową markę, której logo do złudzenia przypomina symbol Starbucksa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Inflacja, bezrobocie, spadek produkcji. Rosyjska gospodarka otrzymała cios

Kokosznik zamiast korony. "Nowe" logo Stars Coffee w Rosji

Syrena została zastąpiona przez kobietę noszącą zamiast korony rosyjskie nakrycie głowy zwane kokosznikiem - opisuje "The Moscow Times".

W rozmowie z agencją Reutera Pinskij przekonywał, że oba symbole łączy jedynie okrąg, w który są wpisane. "The Moscow Times" wskazuje jednak, że na tym podobieństwa się nie kończą. W menu Stars Coffe znajdziemy też mrożone "Frappucito", będące odpowiednikiem "Frappuccino".

Stars Coffee ma otworzyć 90 lokali w Moskwie, a kolejne 30 w Petersburgu i innych miastach Rosji. Starbucks, którego rosyjskie lokale generowały mniej niż 1 proc. rocznych przychodów, odmówił komentarza na temat podobieństw logo i nazw.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl