Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Ryanair i Virgin Atlantic najgorzej oceniane przez klientów. Chodzi o zwrot pieniędzy

3
Podziel się:

Ryanair oraz Virgin Atlantic - zdaniem klientów te dwie firmy najgorzej radzą sobie ze zwrotem pieniędzy za odwołane loty. Swoje niezadowolenie z tego, jak zostali potraktowani, wyraziło ośmiu na dziesięciu konsumentów.

Ryanair i Virgin Atlantic najgorzej oceniane przez klientów. Chodzi o zwrot pieniędzy
Ryanair i Virgin Atlantic najgorzej ocenione w konsumenckim rankingu (zdj. ilustracyjne). (Pexels)

W rankingu Which Travel badającym nastroje konsumenckie, którego wyniki publikuje "Gazeta Wyborcza" za "The Guardianem", najgorzej wypadły linie lotnicze Ryanair i Virgin Atlantic. Obie otrzymały "beznadziejnie niskie" noty od osób, które próbowały odzyskać od nich pieniądze za odwołane loty w 2020 roku.

Niezadowolenie z tego powodu wyraziło ośmiu na dziesięciu klientów. Jedna trzecia ankietowanych oceniła, że na zwrot pieniędzy od wymienionych linii lotniczych czekali dłużej niż trzy miesiące.

Teoretycznie przewoźnik powinien zwrócić pieniądze w ciągu tygodnia. W praktyce w tym terminie od obu firm zwrotu nie otrzymał żaden z ankietowanych.

Zobacz także: Lotniska w Polsce będą upadać? Horała: są porty, które nie zarobiły nawet złotówki

Komu zatem poszło najlepiej? Z raportu Which Travel wynika, że przewoźnikowi Jet2, z którego usług w kwestii zwrotu pieniędzy zadowolonych było 76 proc. klientów. 83 proc. otrzymało go w ciągu miesiąca, a więcej niż co trzeci (34 proc.) - w ciągu siedmiu dni. Nikt nie czekał dłużej niż kwartał na zwrot.

Rory Boland, redaktor Which Travel, surowo ocenia praktyki linii lotniczych. Jego wypowiedź cytuje "Wyborcza" za "Guardianem".

- Nie można im pozwolić, by nadal zachowywały się w ten sposób [łamały przepisy - "GW".]. Nadzorujące rynek i lotnictwo urzędy muszą być gotowe, by działać, jeśli nadal będzie się to działo - mówi Boland.

Chociaż przewoźnicy mają siedem dni na zwrot pieniędzy za odwołany lot, to jednak w 2020 roku było ich tak dużo, że trudno im było dochować terminu w przypadku wszystkich klientów. Niektóre jednak znacznie przeciągnęły terminy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(3)
Wert
3 lata temu
Panie! Co za info??? LOT pół roku mi oddawał. Biura nie odbierają telefonów. Jest cała grupa na pejsbuka, gdzie ludzie pomagają sobie wzajemnie jak odzyskać ukradzioną kasę!
Tdx
3 lata temu
Mnie LOT oddał po 4 miesiącach jak zgłosiłem reklamację do banku (visa), a tak tylko ignorowali.
Polak
3 lata temu
A LOT to co ???diament ha ha . Te przynajmniej sa tanie. Pozdrawiam