Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Adam Sieńko
|
aktualizacja

Ryanair bezlitośnie oceniony przez klientów. Prestiżowa porażka

11
Podziel się:

Pogarda Ryanaira w sprawie obsługi klienta wciąż doprowadza pasażerów do wściekłości - puentuje wyniki badania konsumenckiego magazyn Which?. Irlandzki lowcost został bardzo nisko oceniony w kwestii czystości samolotów, czy zachowania personelu pokładowego.

Ryanair bezlitośnie oceniony przez klientów. Prestiżowa porażka
Ryanair z fatalną oceną od klientów. Przegrał z największym rywalem (Pixabay, 937983)

Twórca potęgi Ryanaira i jego obecny prezes Michael O'Leary nigdy nie ukrywał, że obsługa klienta nie należy do jego priorytetów. Oferta tanich linii, jak sama nazwa wskazuje, powinna być przede wszystkim dostępna cenowo. W takim sposobie myślenia menedżera utwierdzały opinie samych klientów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Miliarder zdradza "wielką ściemę" w handlu częściami samochodowymi Maciej Oleksowicz Inter Cars #19

W 2011 r. polscy pasażerowie wypowiedzieli się na temat swoich priorytetów w badaniu przeprowadzonym przez Ryanaira. Efekt? Klienci stwierdzili, że zależy im przede wszystkim na cenie i bogatej ofercie połączeń. Aż 97 proc. respondentów stwierdziło, że poleciałoby z lowcostem ponownie.

Ryanair skrytykowany przez klientów

Tym razem badanie zostało przeprowadzone przez podmiot zewnętrzny i opublikowane przez znany brytyjski magazyn Which?. Celem było porównanie dwóch czołowych tanich linii na Wyspach - Ryanaira i easyJet. Irlandzki przewoźnik przegrał tę rywalizację, w dodatku dostając w kilku kategoriach od konsumentów najniższe możliwe noty.

Przykładem jest komfort podróży. Ryanair dostał za nią jedną gwiazdkę, podczas gdy jego konkurent - dwie. Co ciekawe, Which? wskazuje, że odległość między siedzeniami jest nieznacznie większa właśnie w samolotach irlandzkiego lowcostu - 30 cali (około 76 centymetrów), w porównaniu do 29 cali w easyJecie.

Równie nisko Ryanair został oceniony za jakość jedzenia i napojów. Tutaj easyJet również otrzymał o jedną gwiazdkę więcej. Pasażerowie narzekali również na słabą obsługę klienta u irlandzkiego przewoźnika. Personel miał być niezbyt pomocny, w dodatku było go mniej, niż w innych liniach.

Respondenci niezbyt wysoko ocenili także czystość w samolotach linii Michaela O'Leary. Obie testowane linie dostały za nią po dwie gwiazdki.

Opłaty za miejsca solą w oku pasażerów

Ryanair przegrał również w innym zestawieniu. Klienci lubią narzekać, że rezerwując jednocześnie kilka miejsc i nie płacąc za ich wybór, są rozdzielani przez algorytm w różne części samolotu. Z badania wynika, że taka praktyka częściej zdarza się właśnie w irlandzkim lowcoście. W przypadku Ryanaira tylko 62 proc. pasażerów, którzy nie zapłacili za wybór miejsc, siedziało później w samolocie obok siebie. W easyJet ten odsetek wynosił 89 proc.

Magazyn podkreśla, że chociaż easyJet ma za sobą fatalny rok, w którym był zmuszony odwołać tysiące połączeń lotniczych, to i tak okazał się wyżej ocenianą linią od Ryanaira. Przewoźnik uzyskał wynik zadowolenia klientów na poziomie 59 proc. podczas gdy Ryanair zaledwie 47 proc.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
WP Finanse
KOMENTARZE
(11)
Podróżnik
2 miesiące temu
Nie podoba się Ryanair?, to proszę przesiąść się na Emirates Airline do klasy biznes i po sprawie. Będą darmowe jedzenie i drinki i dużo miejsca. I bardzo miła obsługa.
Byku z Plasti...
2 miesiące temu
Uczciwie to te low cost airlines wcale takie tanie nie są. Owszem można polecieć taniej jak się zbukuje kilka miesięcy w przód bez możliwości zmiany terminu, oczywiście bez bagażu. Bo jak się doda kilka opcji to ceny już takie niskie nie są. A już jak musisz polecieć w krótkim terminie to już może być tak że linie regularne bywają tańsze. Osobiście jak dla mnie jakość do średniej ceny nie jest przekonywująca... Dla mnie ostatnia opcja wyboru. Ale jak ktoś ma szczęście i udaje mu się kupić bilety za 30 czy 50 Euro i jest zadowolony..... Nie mam zamiaru go przekonywać do swojego poglądu.
Plis
2 miesiące temu
Więcej kierunków z Katowic niech zrobi Ryanair będą ludzie latać bo jest dużo w krakowie i trzeba dojeżdżać
Latająca
2 miesiące temu
Bzdury piszą , a latają Ryanair wszyscy . Bo mają mnóstwo fajnych kierunków bo mają dobre ceny jak się coś fajnego trafi. Latałam ostatnio często i za każdym razem było czysto , jaka ma być jakoś picia? Cola w puszcze, sprite zamawiałam to jakość taka sama jak w sklepie. Jedzenie wcale nie takie złe jak na odgrzewane w mikrofali. Panini z kurczakiem szynką bdb i nawet te ciepłe spaghetti próbowałam i serio jadalne to było. Obsługa to wiadomo zależy od dnia i ludzi raz super raz bardziej zdystansowani ale ogólnie nie było nikogo niemiłego. Więc mega na plus i dalej będę latać . Nie wiem kto pisze te bzdury.
Leśny ludek
2 miesiące temu
Latałem tą firmą na Islandię, może być, personel był.miły i pomocny, żarcia nie zamawiałem bo te parę godzin można nie jeść, miejsc leżących nie było ale w miarę wygodnie, no i tanie bilety Jak ktoś oczekuje luksusów to normalnymi liniami w biznesklasie .