Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|
aktualizacja

Samochody elektryczne. Polska odstaje na tle Europy

38
Podziel się:

W Unii Europejskiej co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy jest elektryczny. W Polsce stanowią one zaledwie 2 proc.

Samochody elektryczne. Polska odstaje na tle Europy
Auta elektryczne nie są tak popularne w Polsce jak na Zachodzie Europy (autokult, Mateusz Żuchowski)

Na rządowych stronach wciąż wiszą zapowiedzi o 50 tys. samochodów elektrycznych i 6,4 tys. punktów ładowania w Polsce w 2020 r - pisze "Rzeczpospolita".

Jednak prognozy Ministerstwa Klimatu są bardzo na wyrost, czego dowodzą ostanie dane Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych oraz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

Według ich wyliczeń na początku grudnia 2020 r. w Polsce zarejestrowanych było tylko zaledwie 17,1 tys. samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Z tego nieco ponad połowę (9,2 tys.) stanowiły samochody w pełni elektryczne, natomiast pozostałą część – hybrydy plug-in - wskazuje czwartkowa "Rzeczpospolita".

Zresztą podobną diagnozę postawiła NIK. Według niej prace nad projektami budowy pojazdów elektrycznych są opóźnione. Liczba ogólnodostępnych punktów ładowania - niższa niż planowana. Wizja miliona pojazdów elektrycznych w 2025 coraz mniej realna.

Jak pokazuje dziennik, Polska odstaje na tle Unii Europejskiej. Podczas gdy u nas nowo zarejestrowane auta o silniku elektrycznym stanowią niespełna 2 proc., w UE to około 10 proc.

Zobacz także: Jak bardzo Izera będzie polska? "Mówimy o ogromnym wyzwaniu"

Dla Polaków wciąż cena auta na prąd jest zaporowa. Jak zaznacza dziennik, W segmencie marek popularnych samochód z napędem elektrycznym wciąż może kosztować nawet dwa razy więcej od swojego odpowiednika z napędem benzynowym.

Jak zauważa Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA, wyniki polskiego e-rynku byłyby lepsze, gdyby rządowe programy wsparcia uruchomione zostały lepiej dopasowane do standardów rynkowych. Jak przypomina dziennik, w połowie ubiegłego roku trzy programy dopłat mające w stymulować sprzedaż ("Zielony samochód", "eVAN" i "Koliber") zakończyły się fiaskiem z powodu braku chętnych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(38)
Adam
3 lata temu
Nie ma co się dziwić, że u nas elektryki tak słabo schodzą skoro ich ceny są ogromne. Ja tam wolałem do miasta kupić sobie yarisa hybrid. Spokojnie za różnicę w cenie będę go tankować kilka-kilkanaście lat. A auto fajne, bo mało pali i nie potrzebuje stania godzinami pod ładowarką
Adam
3 lata temu
Nie ma co się dziwić, że u nas elektryki tak słabo schodzą skoro ich ceny są ogromne. Ja tam wolałem do miasta kupić sobie yarisa hybrid. Spokojnie za różnicę w cenie będę go tankować kilka-kilkanaście lat. A auto fajne, bo mało pali i nie potrzebuje stania godzinami pod ładowarką
Tomik
3 lata temu
O elektrykach i ich ekologicznych walorach możemy porozmawiać wtedy kiedy każde gospodarstwo domowe samo sobie będzie produkować energię eko (panele wiatr itp) a nie w sytuacji gdzie większość energii w sieci powstaje w elektrowniach węglowych. Już o cenach elektrycznych aut nie wsponę bo są abstrakcyjnie wysokie.
Martini
3 lata temu
Mam kolegę w UK W tamtym roku on kupił auto za 20 000 tysi w UK A ja kupiłem za 23 000 w PL Kurczę mam droższą furę Zgadnijcie ja jeżdżę 11 letnim golfem A on bardzo młodym i fajnym marcem
Katolik
3 lata temu
Każdy, kto ma jakiekolwiek pojęcie o technice wie, że nic za darmo. Samochody czysto elektryczne są nieekologicznie, ponieważ wytwarzanie prądu jest procesem wysoce nieetologicznym, podobnie jak produkcja takiego samochodu. WPOLSCE BRAK INFRASTRUKTURY DO OBSŁUGI, ZASIĘG TAKIEGO ELEKTRYKA TO 200 KM? zupełnym NIEPOROZUMIENIEM SA HYBRYDY. kosztowne I NIEEKONOMICZNE. WIĘC Polacy KUPUJĄ SAMOCHODY TRADYCYJNE, TANIE, W MIARE NIEZAWODNE.
...
Następna strona