Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|
aktualizacja

Sankcje uderzają w rosyjskie stocznie. Zvezda nie jest w stanie zbudować arktycznego tankowca

14
Podziel się:

Rosyjska stocznia Zvezda ma poważne opóźnienia. Nie jest w stanie wyprodukować głównego tankowca Arc7 dla projektu Arctic LNG-2 firmy Novatek do marca 2023 roku. Kolejne cztery również będą opóźnione. To poważny problem rosyjskiego wydobycia. Dostawa tankowców w klasie lodołamaczy miała być zsynchronizowana z uruchomieniem linii skraplania Arctic LNG-2.

Sankcje uderzają w rosyjskie stocznie. Zvezda nie jest w stanie zbudować arktycznego tankowca
Tankowiec Aframax "Vladimir Monomakh" zbudowany przez stocznie Zvezda Shipbuilding Complex (Rosneft, rosneft.com press)

Większość rosyjskiego eksportu ropy i gazu z Bałtyku od grudnia do końca lutego wymaga wykorzystania tankowców o wzmocnionym kadłubie, które w zimie potrafią przebić się przez arktyczny lód.

Takie tankowce dla projektu linii skraplania Arctic LNG-2 miała dostarczyć stocznia Zvezda obsługiwana przez konsorcjum Rosniefti, Rosnieftiegazu i Gazprombanku. Jak donosi "Kommersant", rosyjska stocznia nie jest w stanie wyprodukować głównego tankowca Arc7 na czas. Dostawa tankowców w klasie lodołamaczy miała być zsynchronizowana z uruchomieniem przez Novatek linii pod koniec przyszłego roku i w kolejnych latach - 2024 i 2026.

Pierwsza jednostka miała zostać dostarczona w marcu 2023 roku, a kolejne cztery na przełomie września i października oraz listopada i grudnia. Terminy dostaw dziesięciu kolejnych tankowców nie zostały wcześniej ogłoszone.

Jak donoszą źródła "Kommersanta", pierwszy statek ma mieć co najmniej roczne opóźnienie, kolejne jednostki również nie będą na czas. Źródło opóźnień leży w sankcjach, jakie na sektor stoczniowy nałożyły kraje UE w marcu. Rosyjscy armatorzy mają problemy m.in. z zakupem wyposażenia okrętowego. 

Głównym problemem jest instalacja i dostawa azipodów (morskich elektrycznych systemów napędowych) dla tankowców Arc7 - powiedział "Kommersantowi" Michaił Grigoriew, szef centrum konsultingowego Gekon.

Według niego statki są przeznaczone do określonego rodzaju napędu, a w Rosji nie ma odpowiedników krajowych. Novatek, Sovcomflot, Rosneft i SHI nie odpowiedziały na prośby o komentarz "Kommersanta".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(14)
Andrzej
rok temu
Ale farmazony , są lodolamaczew Rosjii takie że Świat ich nie ma i też atomowe ,😂🤣👍, idą przodem i rozbijają pokrywę na ponad 3 metry , na półkuli północnej przejściem arktycznym , co za patologia w tych reportażach .jeśli chodzi o łód i temp -60 C to Rosja jest w tym najlepsza 🤣😂😁👍 brawo...
Krzysztof M
rok temu
Z zamówionych 8 gazowców Orlen dostał dwa.Dzienna stawka za wynajęcie takiego statku sięga 120 tys. dol, więc nie jest to zły interes,tym bardziej że dostawy z Rosji w bliższej perspektywie małe, chyba że Niemcy zdecydują inaczej.Na razie UNIA ma wprowadzić zakaz instalowania pieców gazowych w perspektywie kilku lat.
PISoski raj
rok temu
Och jak dobrze , ja pracuję tylko do stycznia bo firma się likwiduje z racji zbyt wysokich kosztów utrzymania więc dostałem wypowiedzenie, ale płacząc nad swoimi rachunkami i świętami będę pamiętał o tym,że gdzieś tam ruskim nie udało się ukończyć tankowca, będę miał co opowiedzieć komornikowi jak przyjdzie. A potem znowu wychynie Żaryn i powie że to ruska propaganda i wcale u nas nie jest źle w PISlandii
Władek
rok temu
Do rosjan komentujących na tym portalu. Porównujcie statki do przewozu LNG do takich statków w Polsce a nie do marynarki wojennej. W Polsce właśnie wchodzą do eksploatacji dwa nowe tankowce LNG. I nikt nie przypomina wam o waszym Kuzniecowie czy też o krążowniku Moskwa będącym teraz okrętem mocno podwodnym.
Kurak
rok temu
ufff widac sankcje działąją. za to w Wielkim Polin kończymy budowę 3 lotniskowca oraz 10 łodzi podwodnej atomowej.