Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Smartfonowy wyścig zbrojeń. Europa przegania Stany

0
Podziel się:

Za Oceanem zaawansowany technologicznie telefon ma 39 procent ludzi. Na pięciu największych rynkach Starego Kontynentu odsetek jest wyższy o 3 punkty - wynika z badania przeprowadzonego przez firmy Telefonica i comScore.

Smartfonowy wyścig zbrojeń. Europa przegania Stany
(Hubert Burda Media/CC)

Trzy czwarte użytkowników smartfonów w Europie używa ich do łączenia się z internetem - wynika z danych, jakie Rene Schuster, prezes Telefonica O2 Germany i Linda Abraham, wiceprezes comScore przedstawili podczas konferencji Digital Life Design w Monachium. Badanie przeprowadzone zostało w pięciu krajach: Francji, Hiszpanii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Włoszech pod koniec października ubiegłego roku.

Wykorzystanie mobilnego dostępu do sieci - zarówno do przeglądania stron www, korzystania z aplikacji czy pobierania plików - wzrosło w ciągu 12 miesięcy o prawie dwie trzecie.

Klienci z największych rynków Europy wciąż jeszcze - jak się okazuje - przywiązane są do systemu operacyjnego Symbian. Sytuacja już wkrótce może się zmienić. Zajmujący obecnie drugie miejsce - Android - jest dziś trzykrotnie powszechniejszy niż rok wcześniej.

Popularność systemów operacyjnych na smartfonach
system liczba działających smartfonów wzrost w skali roku
Symbian 32 mln -6,2%
Android 30 mln +330,2%
Apple 20 mln +54,3%
RIM 10 mln +63,6%
Microsoft 5 mln -12,0%

źródło: Telefonica i comScore

Statystyki przedstawione przez Rene Schustera i Lindę Abraham - jak przekonywali oboje - mogą być ważnym źródłem wiedzy dla przedstawicieli internetowego handlu. Dlaczego? Z badania wynika, że 13,6 milionów osób z badanych krajów odwiedzało za pomocą swojego urządzenia mobilnego stronę sklepu internetowego.

Największy wzrost mobilnego handlu zanotowany został w Niemczech. W ciągu roku jego wartość powiększyła się o 112 procent. Ale korzystają nie tylko sklepy internetowe. Również te tradycyjne.

Wykorzystanie smartfonów w sklepach
fotografowanie produktów 22 proc.
telefonowanie w sprawie produktów 15 proc.
skanowanie kodów na opakowaniach 11 proc.
wysyłanie zdjęcia produktu znajomym 10 proc.

źródło: Telefonica i comScore

Okazuje się, że dzięki smartfonom użytkownicy chętnie dzielą się informacjami o interesujących ich produktach i wysyłają sobie ich zdjęcia.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)