Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

Chińska firma weszła do Polski, a Polacy rzucili się na zakupy

78
Podziel się:

Chiński Shein został liderem tzw. szybkiej mody. Firma ma już trzy razy wyższe przychody niż tradycyjni sprzedawcy - informuje "Rzeczpospolita", bazując na badaniu przeprowadzonym Boston Consulting Group. Pod lupę wzięto 10 tys. konsumentów z 10 państw, w tym Polski.

Chińska firma weszła do Polski, a Polacy rzucili się na zakupy
Kolejka do nowo otwartego sklepu Shein w amerykańskim Ontario (Getty Images, Allen J. Schaben)

Pod pojęciem "szybka moda" (ang. fast fashion) kryją się głównie chińskie serwisy internetowe, które oferują odzież niezależnych dostawców w najniższych cenach. "Firmy takie jak Shein czy Temu są dzisiaj najczęściej dyskutowanym branżowym fenomenem, jak i zagrożeniem nie tylko zresztą dla producentów odzież" - pisze wtorkowa "Rz".

Z badania Boston Consulting Group wynika, że w Europie średnio 7 proc. konsumentów, którzy "idą" na odzieżowe zakupy, korzysta głównie z tzw. szybkiej mody. W USA oraz na Węgrzech to 12 proc. (najwięcej), a w Polsce - 5 proc.

Raport wskazuje, że Shein zwiększył "globalną sprzedaż e-commerce pięciokrotnie od 2020 roku i obecnie przewyższa największego detalistę masowego rynku trzykrotnie" - czytamy w dzienniku, który dodaje, że chińska firma "nie ma sobie równych" w tempie rozwoju.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Otwarcie Shein w Polsce. Kolejki przed kontrowersyjnym sklepem

Resort rozwoju interweniuje w Shein

"Rzeczpospolita" zaznacza, że chińskie serwisy są tak tanie, dzięki pomocy ze strony państwa. Chodzi np. o dotacje do produkcji i transportu towarów na amerykański i europejskie rynki. Lokalne firmy mają ogromne problemy, gdy muszą z nimi konkurować.

"Większość zamówień nie jest opodatkowana, a firmy mają sobie za nic europejskie regulacje związane choćby z prawem konsumenckim. W efekcie do Shein trafił już list z Ministerstwa Rozwoju i Technologii z szeregiem zastrzeżeń co do funkcjonowania serwisu" - przypomina gazeta.

- Przeprowadzona przez ministerstwo analiza modelu operacyjnego ujawniła szeroki zakres potencjalnych naruszeń, dlatego oczekujemy, że model operacyjny będzie zgodny z prawem obowiązującym w Polsce - pisze w nim wiceminister Jacek Tomczak.

Spółka Shein, w oświadczeniu przesłanym redakcji, stwierdza, że jej celem jest "jest zapewnienie bezpiecznych i przyjemnych zakupów dla klientów SHEIN w Polsce oraz przestrzeganie zarówno lokalnych, jak i unijnych przepisów". "Przykładamy dużą wagę do zasad transparentności i odpowiedzialności oraz poczyniliśmy znaczące postępy w rozwiązywaniu problemów zgłoszonych przez ministerstwo. Jesteśmy w kontakcie z resortem, by wyjaśnić wszelkie wątpliwości" - podkreśla firma. O subsydiach zaś dodaje, że "nieprawdziwe i bezpodstawne" są zarzuty, jakoby działalność i ekspansję marki Shein wspierały "chińskie dotacje państwowe".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(78)
Klops
2 tyg. temu
Ludzie nie mają wymagań co do jakości ma być tanio no to macie
Olka
3 tyg. temu
W Polsce nie ma polskich towarów wszystko sprowadzane
Ala
miesiąc temu
Plastik nic więcej
70 plus
miesiąc temu
Niewolnicy konsumpcij wychodowani
Jakosciowe
miesiąc temu
Nie zaśmiecajmy planety nośmy dłużej!
...
Następna strona