Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Konstanty Młynarczyk
Konstanty Młynarczyk
|
Płatna współpraca z marką Huawei

Smartwatch: partner w biznesie

Podziel się:

Kiedy pierwszy raz spotykasz kogoś, z kim być może już niedługo nawiążesz współpracę biznesową, starasz się dowiedzieć o nim jak najwięcej. Bierzesz pod uwagę, jak się zachowuje oraz co i jak mówi, ale też, jak jest ubrany. Patrzysz również, jaki ma zegarek. I chodzi tu o coś więcej niż proste stwierdzenie "czy stać go na drogi gadżet". Rzecz raczej w tym, czy ceni wysoką jakość, czy myśli i działa nowocześnie oraz jaki styl pracy i wypoczynku preferuje.

Smartwatch: partner w biznesie
(materiały partnera)

Możesz być pewien, że inni w ten sam sposób oceniają ciebie. Dlatego właśnie warto zastanowić się nad tym, co mówi o tobie twój zegarek. Ja, po przetestowaniu smartwatcha, który właśnie pojawił się na polskim rynku, wiem, co mówi Huawei Watch Ultimate, a także, jak może pomóc ci w prowadzeniu biznesu.

Klasyczna elegancja, szlachetna wytrzymałość 

Przede wszystkim ten zegarek imponuje wyglądem. W jego projekcie klasyczna forma łączy się z nowoczesnością, którą symbolizuje wielki ekran dotykowy. To nie jest smartwatch-zabawka czy zegarek, który nie będzie pasował do garnituru. Masywna koperta Huawei Watch Ultimate jest wykonana ze stopu cyrkonowego, znanego jako płynny metal, ponieważ, mimo iż jest metalem, nie tworzy sztywnej struktury krystalicznej, tylko pozostaje amorficzny – bez formy – niczym płyn, nawet po zastygnięciu. To decyduje o jego niezwykłych właściwościach: jest niesamowicie odporny na korozję, twardszy i wytrzymalszy nawet od stopów tytanu, a jednocześnie lżejszy od stali. Ten iście kosmiczny materiał uzupełnia szlachetne szafirowe szkło kryształowe pokrywające ekran i niemal niemożliwy do zarysowania elegancki ceramiczny bezel.

Uważne oko dostrzeże starannie dopracowane detale, takie jak akcent czerwieni pod obrotową koronką i wygrawerowany na niej napis bądź matowe wykończenie powierzchni jednego z przycisków, podczas gdy drugi jest szczotkowany. Wszystkie te elementy zostały złożone w spójną całość, której kluczowym elementem jest mający aż 1,5 cala średnicy ekran dotykowy AMOLED, wyświetlający soczyste i żywe kolory.

Zegarek – narzędzie prowadzenia biznesu

Jednak to tylko jeden element układanki. Drugim są ogromne możliwości, jakie Huawei Watch Ultimate może zaoferować w codziennym biznesie. Wyświetlając powiadomienia o wiadomościach e-mail, konwersacjach na Teamsach czy Slacku, umożliwia dyskretne bycie na bieżąco bez zakłócania trwającego spotkania. A rzut oka na nadgarstek, żeby sprawdzić, kto dzwoni, pomoże zadecydować, czy warto przerwać na chwilę prezentację, czy raczej jednym dotknięciem ekranu zegarka odrzucić połączenie, wysyłając wiadomość o późniejszej dostępności. Możliwość dodawania terminów do kalendarza bez wyciągania smartfonu czy fakt, że zegarek przypomni o wszystkich zaplanowanych wydarzeniach, usprawni twoją pracę i pozwoli zająć się myśleniem o najważniejszych sprawach.

Tak naprawdę Huawei Watch Ultimate sprawia, że znacznie rzadziej sięga się po telefon, jednocześnie nie tracąc z oczu wszystkich toczących się w tle spraw. Możesz skoncentrować się na wykonywanym w danej chwili zadaniu albo cieszyć chwilą spokoju, ale jeśli pojawi się cokolwiek, co będzie wymagało natychmiastowej decyzji lub interwencji, to z pewnością tego nie przegapisz.

Pracuj ciężko, wypoczywaj aktywnie

Wspominałem, że spojrzenie na czyjś zegarek może powiedzieć też wiele o tym, jaki osoba ta ma charakter i jak spędza czas po pracy. Jeśli zobaczysz kogoś noszącego Huawei Watch Ultimate, możliwe, że wybrał ten właśnie smartwatch ze względu na jego unikalne możliwości sportowe: wbudowany komputer nurkowy oraz tryb ekspedycyjny. Ten pierwszy to zestaw profesjonalnych funkcji wspomagających nurkowanie, wraz z nurkowaniem technicznym aż do głębokości 100 m (zegarek jest certyfikowany do ciśnienia 10 atmosfer!), monitorując szybkość zmiany głębokości, powiadamiając o koniecznych przerwach na dekompresję i ułatwiając nawigację. Z kolei tryb ekspedycyjny to prawdziwe marzenie dla miłośników wędrówek po górach i bezdrożach. Śledzenie trasy, łatwe dodawanie punktów orientacyjnych, monitorowanie wysokości oraz przebytej odległości uzupełniają ważne informacje, takie jak czas zachodu słońca czy ostrzeżenia przed zbliżającym się załamaniem pogody, prognozowane na podstawie zmian ciśnienia atmosferycznego. To wszystko oczywiście oprócz typowych funkcji sportowych i zdrowotnych.

Elementem, który często bywa niedoceniany, podczas gdy moim zdaniem jest kluczowy dla komfortu korzystania z zegarka, jest czas pracy na baterii oraz sposób i szybkość ładowania. W pierwszej z tych kwestii Huawei Watch Ultimate przyjemnie mnie zaskoczył, mimo tak bogatego wyposażenia i wielkiego ekranu wytrzymuje bez ładowania ponad tydzień dość intensywnego użytkowania. Jeśli chodzi o sposób ładowania, zaskoczenia nie było – Huawei jest jedną z niewielu firm konsekwentnie stosujących najwygodniejszy dla klientów sposób, czyli bezprzewodowe ładowanie zgodne z powszechnie używanym standardem Qi. Nowością w przypadku Watch Ultimate jest natomiast szybkość tegoż ładowania – bateria zegarka osiąga 100% w ciągu zaledwie godziny. Nie musisz więc brać ze sobą ładowarki na krótsze wyjazdy służbowe, a jeśli zdarzy się, że zegarek się rozładuje, bez problemu uzupełnisz mu baterię, pożyczając ładowarkę albo używając trybu ładowania zwrotnego w smartfonie.

Smartwatch to narzędzie biznesmena – czy można go kupić na firmę?

Skoro smartwatch jest tak pomocnym narzędziem dla biznesmena, to czy można kupić go na firmę i wrzucić ten – nie najmniejszy przecież – wydatek w koszty? O zdanie zapytaliśmy ekspertkę, Annę Misiak, doradcę podatkowego, przewodniczącą zarządu mazowieckiego oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Jej zdaniem, jeśli urządzenie jest faktycznie wykorzystywane w pracy, służąc do monitorowania korespondencji, śledzenia powiadomień i prowadzenia kalendarza, czyli ogólnie do wspomagania kontaktu z klientami, organ podatkowy powinien uznać taki zakup za uzasadniony i nie kwestionować zaliczenia go do kosztów podatkowych.

Bazując na art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – mówi Anna Misiak, odpowiadając na nasze pytanie – wydatek poniesiony w związku z zakupem zegarka typu smartwatch będzie można zaliczyć w ciężar kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem że pomiędzy poniesieniem wydatku a powstaniem, zwiększeniem bądź też możliwością powstania przychodu zaistnieje związek przyczynowy, tj. wydatek związany jest z prowadzoną działalnością gospodarczą i nie jest wykorzystywany na cele osobiste podatnika czy jego pracowników

Trochę więcej zatem kontrowersji budzi kwestia wykorzystywania zakupionego na firmę smartwatcha do celów prywatnych, co w przypadku Huawei Watch Ultra, wyposażonego w bogate funkcje zdrowotne i treningowe jest bardzo kuszące. Według pani Anny – Sami podatnicy, ubiegając się o interpretacje podatkowe, wskazywali, że w godzinach poza pracą urządzenie jest odkładane, potwierdzając tym samym, iż w czasie wolnym nie korzystają z niego dla potrzeb służbowych.

Jednocześnie jednak ekspertka wskazuje, że kluczowa jest tu kwestia charakteru prowadzonej działalności. W przypadku osób zajmujących się szeroko rozumianą działalnością doradczą, consultingiem praca jest wykonywana w nienormowanym czasie, bez względu na święta i weekendy, dni i godziny pracy nie są ściśle określone, uzasadnione może być zatem używanie smartwatcha nie tylko w typowy 5 dniowy tydzień pracy - urząd skarbowy nie powinien mieć zastrzeżeń do używania wtedy smartwatcha.

Chcesz kupić Huawei Watch Ultimate? Możesz dostać świetny prezent!

Jeśli ty też chciałbyś ułatwić sobie pracę, uprzyjemnić czas wolny i dodać do swojego ubioru element, który nie tylko doda ci stylu, ale też zaimponuje twoim partnerom biznesowym, smartwatch Huawei Watch Ultimate jest już dostępny w przedsprzedaży. Gdzie? W oficjalnym sklepie huawei.pl, w strefie marki na Allegro oraz u wybranych Partnerów Biznesowych firmy – operatora sieci Plus oraz sieciach handlowych Media Expert, RTV Euro AGD, Media Markt oraz X‑kom.

Możesz wybrać jedną z dwóch wersji: czarno-grafitową Expedition, w cenie 3299 zł albo matowo-srebrzystą Voyage, z niebieskimi akcentami, która kosztuje 4199 zł. Dobierz tą, która najlepiej pasuje do ciebie i twojego stylu, a jeśli zdecydujesz się szybko, możesz dostać prezent. Do każdego Watch Ultimate zamówionego przed 23 kwietnia, Huawei dodaje świetne słuchawki FreeBuds 2 Pro, o wartości 799 zł – naprawdę warto! W sklepie producenta dostępna będzie również wersja Expedition w wariancie z dodatkową, tytanową bransoletą za 3699 zł. Linku do strony produktu https://consumer.huawei.com/pl/wearables/watch-ultimate/

Płatna współpraca z marką Huawei

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl