Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|
aktualizacja

Studenci lecą do Doliny Krzemowej. Konkurs "Ogarnij Big Data z Żabką" rozstrzygnięty

2
Podziel się:

15 lipca br. w siedzibie firmy Żabka Polska odbyło się oficjalne wręczenie nagród zwycięzcom konkursu "Ogarnij Big Data z Żabką". Pierwsze miejsce zajął w nim trzyosobowy zespół z Politechniki Wrocławskiej, który poleci teraz do Doliny Krzemowej.

Żabka od lat wspiera i realizuje wspólnie ze szkołami i uczelniami wyższymi liczne projekty na styku nauki i biznesu.
Żabka od lat wspiera i realizuje wspólnie ze szkołami i uczelniami wyższymi liczne projekty na styku nauki i biznesu. (Żabka)

Zmagania o wysoką stawkę

W ramach konkursu studenci ekonometrii, matematyki i informatyki z Poznania oraz Wrocławia przygotowali innowacyjne projekty wykorzystujące metody Big Data, Artificial Intelligence oraz Machine Learning. Do wygrania była nie tylko podróż do USA. Wszystkie zespoły, zakwalifikowane do drugiego etapu otrzymały nagrody pieniężne.

– W młodych ludziach drzemie olbrzymi potencjał do tworzenia nowych rozwiązań technologicznych, dlatego od wielu lat współpracujemy z uczelniami wyższymi, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem, a z drugiej strony oferując studentom możliwość uczestniczenia w bardzo innowacyjnych projektach realizowanych w naszej firmie. Cieszymy się, że konkurs zyskał tak duże zainteresowanie i zainspirował studentów w zakresie wykorzystania Big Data w praktyce. Wierzę, że dla zwycięzców nagroda w postaci wyjazdu do Doliny Krzemowej będzie cennym doświadczeniem i zmotywuje do dalszego doskonalenia swoich umiejętności – mówi Tomasz Blicharski Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych i Rozwoju w firmie Żabka Polska.

Wiedza i praktyka

Konkurs składał się z dwóch etapów. W ramach pierwszego, do końca marca 2019 r. studenci opracowali w 3-osobowych zespołach własne koncepcje projektów. Podczas drugiego etapu, zakwalifikowane do niego zespoły zrealizowały swoje pomysły przy pomocy danych ogólnodostępnych lub udostępnionych przez sieć Żabka, pod okiem dedykowanych opiekunów firmy. Następnie odbyła się prezentacja wyników ich prac.

Jak powiedział Paweł Kunicki, członek zwycięskiego zespołu oraz student I roku studiów magisterskich Wydziału Informatyki i Zarządzania na Politechnice Wrocławskiej:

- Udział w konkursie organizowanym przez Żabkę był dla nas nie tylko możliwością sprawdzenia swoich umiejętności, ale także świetną lekcją, w czasie której poszerzyliśmy swoje horyzonty oraz nauczyliśmy się wykorzystywać nowoczesne rozwiązania i technologie. Współpraca z mentorami pozwoliła nam na zrozumienie zaawansowanych procesów analitycznych, które są obecne na każdym etapie funkcjonowania biznesu. Zwieńczenie projektu, w postaci wyjazdu do Doliny Krzemowej, będzie wspaniałą kontynuacją tego przedsięwzięcia oraz pozwoli nam na pogłębienie wiedzy w zakresie innowacji, Big Data oraz sztucznej inteligencji.

Zwycięski projekt o nazwie "System do segmentacji klientów oraz generowania spersonalizowanych promocji na podstawie: bieżących transakcji, istniejącego zaopatrzenia oraz warunków zewnętrznych" został stworzony przez studentów Politechniki Wrocławskiej: Pawła Kunickiego, Adama Dłubaka i Bartłomieja Liska. Zdaniem jury, składającego się z przedstawicieli Żabki i świata nauki, okazał się najbardziej innowacyjny, rentowny i funkcjonalny.

W nagrodę młodzi ludzie udadzą się do centrum amerykańskiego przemysłu nowych technologii, czyli Doliny Krzemowej, gdzie zlokalizowane są uniwersytety, rządowe centra badawcze, a także światowe korporacje z branży technologicznej, takie jak Apple, Google czy Facebook. Oceniając zgłoszone pomysły, jury wzięło pod uwagę przede wszystkim kreatywność oraz oryginalność projektów, korzyści dla sieci i społeczeństwa z ich wdrożenia, a także wykorzystane metody informatyczne.

Na rzecz młodych

Żabka od lat wspiera i realizuje wspólnie ze szkołami i uczelniami wyższymi liczne projekty na styku nauki i biznesu. Zaangażowana jest m.in. w AI Schools & Academy, w ramach którego wspólnie z firmą Synerise oraz innymi partnerami finansuje nauczanie tajników sztucznej inteligencji w 1500 przedszkolach i szkołach powszechnych. Firma od 2017 r. realizuje również projekt "Kreatorzy Produktów", w którym uczestniczą Uniwersytet Ekonomiczny, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu oraz Uniwersytet Zielonogórski. Studenci wymyślają innowacyjne produkty, które mają szansę znaleźć się na sklepowych półkach największej w Polsce sieci typu convenience.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(2)
matura to bzd...
5 lata temu
W Krzemowej Dolinie będą wykładać... kafelki w łazienkach
Mel
5 lata temu
Odkąd Rydzyk macza swoje lapska w spółce, zaczęłam omijać zabke szerokim łukiem. Nie dam draniowi zarobić