Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|

Szturm Obajtka na jedynki gazet. Według cenników PKN Orlen mógł zapłacić nawet 3 mln zł

66
Podziel się:

W założeniu poniedziałkowa akcja wykupywania reklamy na "jedynkach" dzienników miała informować o połączeniu PKN Orlen z Lotosem. W praktyce wywołała burzliwą dyskusję wśród obserwatorów polskiej polityki. Koncern kierowany przez Daniela Obajtka nie chce ujawniać, ile zapłacił za reklamę w prasie. Gdyby jednak płacił według ofert z cennika reklamowego, to na tę promocję mógł wydać nawet 3 mln zł.

Szturm Obajtka na jedynki gazet. Według cenników PKN Orlen mógł zapłacić nawet 3 mln zł
Daniel Obajtek w poniedziałek spoglądał na Polaków z okładek większości dzienników (Wikimedia Commons, Szczecinianka00 (CC BY-SA 4.0))

Poniedziałkowe wydania większości dzienników ogólnopolskich zdobił wizerunek Daniela Obajtka. Prezes PKN Orlen w materiałach oznaczonych jako sponsorowane lub informacyjne zapewniał Polaków o korzyściach z nadchodzącej fuzji z Lotosem.

Orlen nie udziela informacji o kosztach akcji

Z reklamy wynikało, że połączenie dwóch koncernów państwowych "zagwarantuje bezpieczeństwo energetyczne Polski, a także stabilne i atrakcyjne ceny energii dla klientów". Wśród korzyści prezes Orlenu wymieniał też rozwój zagranicznej oferty giganta, m.in. na Węgrzech i Słowacji - przypomina portal wirtualnemedia.pl.

Portal zapytał biuro prasowe Orlenu o akcję oraz jej koszty. W odpowiedzi koncern zapewnia, że akcja informacyjna, a nie materiały dziennikarskie. W odpowiedzi czytamy m.in., że "zarówno pracownikom łączonych spółek, jak i klientom należy się rzetelna i dokładna informacja" na temat fuzji, korzyści z niej wynikających, ale i wyzwań, jakie stawia przeprowadzenie tej operacji.

Na pytanie o poniesione koszty spółka jednak nie odpowiada. W tym wypadku koncern zasłonił się tajemnicą umów ze swoimi kontrahentami. Zapewnił jednak dziennikarzy, że poniesione koszty są "zgodne z obowiązującymi cennikami dla tego typu działań" - czytamy na stronie wirtualnemedia.pl.

Zobacz także: Przedsiębiorcy obniżą ceny? "W zakładzie o zachłanność wygra zdrowy rozsądek"

Według cennika Orlen mógł zapłacić nawet 3 mln zł

Portal zdecydował się przeanalizować ofertę dzienników i oszacować, ile PKN Orlen mógł zapłacić za poniedziałkową akcję. W swoich szacunkach redakcja wzięła pod uwagę cennik reklamowy wszystkich dzienników biorących w niej udział, z wyjątkiem tych należących do Polska Press, gdyż ten wydawca należy do Orlenu. Zresztą w ostatnich dniach pojawiły się doniesienia, że Orlen nakazał swoim spółkom prenumeratę tytułów należących do Polska Press.

Oszacować koszty akcji jest o tyle trudno oszacować, że mało która gazeta podaje wprost, ile kosztuje wykupienie pierwszej strony. Z pomocą dziennikarzom przybył ekspert z jednego z domów mediowych. Według jego szacunków PKN Orlen mógł zapłacić nawet ok. 2,5-3 mln zł za całą akcję.

Trzeba jednak uwzględnić, że prawdopodobnie koncern skorzystał z jakichś rabatów. Według wspomnianego eksperta cena poniedziałkowej akcji mogła zamknąć się w kwocie kilkuset tysięcy zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(66)
Wadliwa
2 lata temu
Orlen ma sie czym chwalić w prasie, robi doskonałe interesy, w każdym innym kraju taka firma byłaby ceniona a tu ciągle opozycja sie czepia. Nie wiedzieć czemu...Taka ich złośliwość chyba...
Marek
2 lata temu
'Mógł, nie musiał a wam nic do tego, ciekawe cz gdyby to nie był obajtek też by się zrobił wokół tego szum .
Karika
2 lata temu
I dobrze! Niech pokazuje wszystkim jakimi działaniami się zajmuje, jak super się wykazuje. Lepsze to niż wymyślone bzdury na jego osobę,
petro
2 lata temu
ja jestem za zamknieciem wyborczej. najbardziej zenująca gazeta w tym kraju i wiecznie publikuja tylko klamstwa
wikt
2 lata temu
Kolejny atak na Obajtka bo już gazety nie mają o czym pisać. serio to się robi żenujące
...
Następna strona