Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. MLG
|

Tam możesz zarobić nawet 25 tys. zł. Pracy wciąż przybywa

35
Podziel się:

W ciągu ostatnich 5 lat powierzchnia magazynowa w Polsce podwoiła się. Po pierwszym kwartale 2022 r. wynosi w sumie 25 mln mkw, a w budowie pozostaje 4,5 mln mkw. powierzchni magazynowej – wynika z danych spółki CBRE, która zajmuje się m.in. nieruchomościami komercyjnymi. Z analizy Grafton Recruitment wynika zaś, że zarobki menadżerów centrów dystrybucyjnych sięgają 25 tys. zł brutto.

Tam możesz zarobić nawet 25 tys. zł. Pracy wciąż przybywa
W ciągu ostatnich 5 lat powierzchnia magazynowa w Polsce podwoiła się (GLP)
- Rynek magazynowy jest bardzo rozgrzany. Po chwilowym spowolnieniu, na początku pandemii i niepewności związanej z wojną, wszystko nadal działa z pełną parą i obserwujemy rosnące zainteresowanie ze strony inwestorów i najemców — mówi Beata Hryniewska, szefowa Działu Powierzchni Magazynowych i Przemysłowych w CBRE.

Dodaje jednak, że pojawia się kilka globalnych problemów, m.in. zaburzenia łańcuchów dostaw czy ograniczona dostępność surowców i towarów oraz rosnące koszty budowywysoka inflacja. - Konsekwencje tych zjawisk m.in. w postaci rosnących czynszów najmu, widzimy już wyraźnie w naszym regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce. Mimo to sektor dalej będzie się rozwijał, dzięki temu miejsc pracy będzie przybywać – przekonuje Beata Hryniewska.

W magazynach można dobrze zarobić

W Polsce przybywa magazynów, a co za tym idzie, rośnie liczba miejsc pracy. W budowie jest obecnie 4,5 mln mkw. takich powierzchni, czyli niemal dwa razy więcej niż w 2021 r. Cały czas jest duże zapotrzebowanie na menadżerów, kierowników, specjalistów, spedytorów, planistów czy brygadzistów takich obiektów.

Z danych Grafton Recruitment oraz CBRE wynika, że na najlepsze zarobki mogą liczyć menadżerowie centrów dystrybucyjnych.

- Ich wynagrodzenia wahają się od 15 do nawet 25 tys. zł brutto miesięcznie w zależności od regionu Polski. Najlepiej można zarobić w województwie mazowieckim i wielkopolskim, bo do 25 tys. zł brutto miesięcznie. O tysiąc mniej dostanie menadżer w pomorskim, śląskim, małopolskim i dolnośląskim. Najmniej płacą w województwie łódzkim, bo maksymalnie 20 tys. zł brutto miesięcznie – mówi Danuta Protasewicz z firmy Grafton Recruitment.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zobacz także: Sklepy bez obsługi. Przyjmą się w Polsce? "Mamy kilkadziesiąt tys. klientów"

Według raportu kierownicy logistyki zarobią maksymalnie 18 tys. zł brutto miesięcznie w województwie mazowieckim. W Dolnośląskim, Śląskim, Pomorskim i Wielkopolskim wynagrodzenia to maksymalnie 17 tys. zł brutto miesięcznie, a w Małopolskim 16 tys. zł brutto miesięcznie. Najmniej na stanowisku kierownika logistyki można wyciągnąć w województwie łódzkim, bo najwyżej 15 tys. zł brutto miesięcznie. Stawki w Polsce zaczynają się od 11 tys. zł brutto miesięcznie.

Specjalista ds. logistyki zarobi od 6 do 9 tys. zł brutto miesięcznie, spedytor od 5 do 9 tys. zł brutto miesięcznie. Planista od 6,5 do 10 tys. zł brutto miesięcznie (najwięcej można zarobić w województwie mazowieckim), a brygadzista we wszystkich regionach zarobi ok. 5-7 tys. zł brutto miesięcznie.

Magazyny w budowie

Spółka CBRE zwraca uwagę, że spośród kluczowych dla sektora magazynowego regionów kraju najwięcej buduje się w województwie łódzkim – aż 778,2 tys. mkw. Na drugim miejscu jest śląskie, gdzie powstaje 705,7 tys. mkw. nowej powierzchni magazynowej. W województwie dolnośląskim w budowie jest 631,8 tys. mkw. Na Mazowszu (z Warszawą) 551,7 tys. mkw., w Wielkopolsce 475,8 tys. mkw., w województwie lubuskim 359,7 tys. mkw., w Zachodniopomorskim 309,2 tys. mkw. Na Pomorzu buduje się 213,6 tys. mkw., a w Małopolsce nieco mniej, bo 89,4 tys. mkw.

- Sektor magazynowy, podobnie jak inne, zmaga się z różnymi zawirowaniami, związanymi chociażby z nową falą COVID-19 w Chinach. To powoduje kolejne zakłócenia produkcji i logistyki oraz opóźnienia w dostawach towarów do Polski i Europy. Firmy, z związku z tym, będą chciały zwiększać zapasy w magazynach, aby zabezpieczyć się przed kolejnymi zakłóceniami w łańcuchach dostaw — przekonuje Beata Hryniewska.

Według niej to napędzi popyt na powierzchnię i tym samym na pracowników, którzy będą mogli te zwiększone dostawy obsłużyć. - Pracy w logistyce na pewno nie zabraknie – podsumowuje Beata Hryniewska z CBRE.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(35)
Robert44
8 miesięcy temu
Ja nie wierzę już w nic. W swojej 17-letniej karierze w branży Automotive, zmieniłem pracę tylko 3 razy kierując się lojalnością i takie tam pierdoły. Niestety widzę jak byłem naiwny. Z ogromnym doświadczeniem technicznym w kilku obszarach, biegłością językową (techniczno-kuluarową), praktyczną i głęboką znajomością branży wtrysku tworzy sztucznych od projektu detalu, formy i procesu dobiłem do 6200PLN na rękę. Ktoś powie, chłopie, jesteś szczęściarzem, a ja patrzę na kolegów z branży w Niemczech, Francji, Włoszech i widzę, że jestem całe życie oszukiwany... Na dzień dzisiejszy wyceniam swoje doświadczenie i umiejętności na min. 15tys PLN Nikt nie chce mi dać takich pieniędzy.
django
2 lata temu
prace mozna znalezc przez otto work force przeciez zawsze
Ktoś
2 lata temu
Menedżerów bo tam tylko oni pracują a na magazynie 3.5brutto poprostu rewelacja
Głód
2 lata temu
Tak, magazyny na ziemiach rolnych. To jest gospodarka. Tak rząd dba o żywność dla narodu. Nic dziwnego, że żywność będzie coraz droższa, że może dojść do wielkiego głodu, itd.
Ręceopadają
2 lata temu
Produkcja, produkcja i tylko produkcja! To postawiło Chiny na pozycji, którą mają. Europa w pogoni za minimalizowaniem kosztów, nie patrząc perspektywicznie dała ciała. Jeden statek w poprzek kanału i wszystko staje. Na prawdę o to chodzi?
...
Następna strona