Tesla traci na amerykańskim rynku. Najgorszy wynik od lat
Tesla, niegdyś dominująca na rynku elektryków w USA, obecnie zmaga się z malejącym udziałem. Według Agencji Reutersa, udział Tesli spadł do 38 proc., co jest najniższym wynikiem od prawie ośmiu lat.
Tesla, której twarzą jest Elon Musk, niegdyś kontrolowała niemal 80 proc. rynku pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych. Obecnie jej udział zmniejszył się o połowę. Jak podaje Reuters, sprzedaż elektryków w USA osiąga obecnie sześciocyfrowe wartości miesięcznie, a Tesla traci na rzecz konkurencji.
Według danych Cox Automotive, udział Tesli w amerykańskim rynku spadł w sierpniu do najniższego poziomu od prawie ośmiu lat. Klienci coraz częściej wybierają pojazdy innych producentów, co jest wynikiem starzejącej się oferty Tesli. Analitycy przewidują, że wzrost sprzedaży elektryków w USA utrzyma się do września, po czym może nastąpić spadek związany z wygaśnięciem federalnych ulg podatkowych.
Tesla, która kiedyś miała ponad 80 proc. udziału w rynku, w sierpniu osiągnęła zaledwie 38 proc.
"Podczas gdy inni producenci samochodów wprowadzają na rynek nowe pojazdy elektryczne, Tesla skupiła się na budowie robotaksówek i humanoidalnych robotów, opóźniając i anulując plany dotyczące tańszych modeli pojazdów elektrycznych" - zauważa Reuters.
Ostatnim nowym modelem Tesli był Cybertruck, który zadebiutował w 2023 r., ale nie odniósł sukcesu na miarę Modelu 3 czy Modelu Y. Mimo odświeżenia Modelu Y, zmiany nie spełniły oczekiwań.
W lipcu sprzedaż nowych elektryków w USA wzrosła o ponad 24 proc. do 128 tys. 268 sztuk, podczas gdy Tesla odnotowała wzrost o 7 proc. do 53 tys. 816 sztuk. W sierpniu wzrost Tesli spowolnił do 3,1 proc., a cały rynek wzrósł o 14 proc.