Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Czeski przewoźnik kolejowy chce zatrudnić 150 pracowników w Polsce

0
Podziel się:

Przewoźnik planuje zatrudnić fachowców i specjalistów z kilku zawodów - maszynistów, personel pokładowy pociągów, pracowników do sprzedaży biletów i obsługi klientów.

Czeski przewoźnik kolejowy chce zatrudnić 150 pracowników w Polsce
(mmagallan/sxc.hu)

150 pracowników planuje zatrudnić w Polsce czeski przewoźnik kolejowy Leo Express, który chce jeździć na liniach Warszawa - Poznań - Szczecin, Warszawa - Kraków i Warszawa - Katowice - Gliwice. Firma chce zatrudnić m.in. maszynistów i sprzedawców biletów.

LEO Express razem z polskim partnerem - przewoźnikiem DLA - złożył wniosek u zarządcy polskiej infrastruktury kolejowej o przydzielenie tych tras w rozkładzie 2013/2014, czyli tym, który zacznie obowiązywać w drugą niedzielę grudnia br.

Przewoźnik planuje zatrudnić fachowców i specjalistów z kilku zawodów - maszynistów, personel pokładowy pociągów (stewardzi), pracowników do sprzedaży biletów i obsługi klientów. _ Początkowo wszystkie zgłoszenia będą ewidencjonowane, a po przejściu do kolejnego etapu prac przygotowawczych nad projektem LEO Express w Polsce przewoźnik rozpocznie zapraszanie zgłoszonych kandydatów na rozmowy kwalifikacyjne _ - poinformowała w poniedziałek firma w komunikacie.

_ Planujemy uzupełnić dotychczasową ofertę usług przewozowych na rynku kolejowego transportu dalekobieżnego w Polsce i zatrudnić ponad 150 pracowników, którzy będą zmotywowani do zbudowania nowej jakości usług oraz obsługi klienta na kolei _ - powiedział cytowany w komunikacie właściciel i prezes Leo Express Leosz Novotny.

Leo Ekspress a.s. to czeski prywatny przewoźnik kolejowy. Firma została założona w 2010 r. i weszła na czeski rynek w listopadzie 2012 roku. Początkowo nie można było jednak mówić o sukcesie. Leo Express zamówił 5 pociągów od szwajcarskiej firmy Stadler Raidl. Pierwszy skład został zbudowany w lutym 2012 roku. W listopadzie 2012 roku miano rozpocząć testy na 364-kilometrowej trasie Praga - Bogumin, ale ze względu na brak wszystkich dokumentów przewozy rozpoczęto z kilkudniowym opóźnieniem.

Z powodu awarii składów firma musiała jednak odwoływać niektóre połączenia i zwracała bilety pasażerom. Zdarzało się, że pociągi czeskiego przewoźnika jeździły obsadzone tylko w 25 procentach. _ Aktualne obłożenie pociągów Leo Express wynosi koło 72 proc. Leo Express pięć miesięcy po starcie generuje już zysk operacyjny. Pociągi osiągają ponad 90 proc. punktualność _ - poinformowała w poniedziałek spółka.

Leo Express wozi pasażerów na trasie Karvin - Ostrawa - Olomouc (Ołomuniec) - Praga w Czechach. Każdego dnia na tej trasie obsługuje 16 połączeń.

Trasy, po których przewoźnik chce jeździć w Polsce to domena głównie państwowego przewoźnika PKP Intercity. Prezes spółki Janusz Malinowski mówił w kwietniu dziennikarzom, że PKP Intercity przygotowuje się do konkurowania z nowym graczem na rynku.

Czytaj więcej w Money.pl
Maszyniści do psychologa. To pomysł z... W nowelizacji znalazły się nowe zasady przeprowadzania lekarskich i psychologicznych badań maszynistów oraz kandydatów na maszynistów.
Chaos na kolei. Zobacz, kiedy się skończy - _ Doprowadzimy do realizacji naszych postulatów, albo poślemy ten rząd na zieloną trawkę - _mówił szef śląsko-dąbrowskiej _ Solidarności _ Dominik Kolorz.
Tu przez powódź nie jeżdżą pociągi Przerwanie tamy na Łabie w okolicach Fischbeck w Saksonii-Anhalcie spowodowało poważne zakłócenia w komunikacji kolejowej w Niemczech.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)